NENT Groups streamingtjänst Viaplay visar titelmatchen Wilder vs. Fury

• NENT Group har säkrat exklusiva nordiska medierättigheter till titelmatchen i tungviktsboxning mellan Deontay Wilder och Tyson Fury den 1 december
  • Matchen direktsänds på Viaplay i Danmark, Finland, Norge och Sverige som pay-per-view
  • NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass

Nordic Entertainment Group (NENT Group) kommer att ha exklusiv nordisk bevakning av titelmatchen i tungviktsboxning mellan WBC-mästaren Deontay Wilder och den tidigare mästaren Tyson Fury den 1 december. Den efterlängtade matchen direktsänds som pay-per-view på NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Deontay Wilder (40-0, 39 KOs) och Tyson Fury (27-0, 19 KOs) möts i ringen den 1 december på Staples Center i Los Angeles. Wilder vs. Fury är en av årets största matcher, samt den första titelmatchen mellan två obesegrade tungviktsboxare sedan 1992, och utlovar boxning i världsklass med två av sportens slagkraftigaste profiler.

Vinnaren väntas under våren utmana Anthony Joshua (22-0, 21 KOs) – regerande mästare inom WBA (Super), IBF, WBO och IBO – där i så fall samtliga tungviktstitlar för första gången står på spel i en avgörande match.

Wilder vs. Fury sänds som pay-per-view på Viaplay till priset DKK 499 i Danmark, EUR 49,99 i Finland, NOK 499 i Norge och SEK 499 i Sverige.

Kim Mikkelsen, SVP och Sportchef, NENT Group: “Boxningsfans runt om i Norden vet att Viaplay slår allt när det gäller bevakning av världens bästa boxning. Och Wilder vs. Fury är något att se fram emot – två obesegrade tungviktare som gör upp om ett världsmästarbälte, med chansen att skapa historia om det blir en match mot Anthony Joshua. NENT Group är Nordens ‘king of the ring’ och vi fortsätter att investera i de allra bästa direktsända sportupplevelserna.”

I augusti 2017 tog NENT Group Floyd Mayweather Jr. vs. Conor McGregor till alla fans i Norden, vilket var regionens största pay-per-view-event någonsin.

NENT Group för miljontals fans närmare sporterna de älskar – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina TV-kanaler och streamingtjänster, inklusive ishockey från NHL och KHL, UEFA Champions League, Premier League, fotboll från Bundesliga och Ligue 1, Formel 1, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC och golf.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att möjliggöra de bästa och bredaste underhållningsupplevelserna – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ.), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). Enligt ett liggande förslag föreslås NENT Group att noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm under mars 2019.

press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

NENT är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här