Välkommen till Viaplay Groups kapitalmarknadsdag den 9 november

Viaplay Group bjuder in till sin kapitalmarknadsdag för 2022 onsdagen den 9 november i centrala Stockholm. Eventet börjar kl. 14:00 lokaltid (kl. 13:00 London-tid och kl. 08:00 New York-tid) och följs av ett mingel på kvällen. Kapitalmarknadsdagen kommer även att sändas live för de som inte kan närvara fysiskt.

Eventet kommer att innehålla presentationer från Viaplay Groups ledningsgrupp samt paneldiskussioner och frågestunder kring bolagets strategiska planer, prestation samt framtida utsikter. Talarna inkluderar Anders Jensen (VD och koncernchef), Enrique Patrickson (Finanschef), Philip Wågnert (Chief Technology & Product Officer), Filippa Wallestam (Chief Content Officer), Peter Nørrelund (Chief Sports Officer) och Kim Poder (Chief Commercial Officer).

Registrera din medverkan här och ta del av mer information kring eventet.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella streamingutmanaren. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen och Nederländerna, och vi expanderar snabbt med lansering i Storbritannien under 2022, följt av USA, Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz under 2023. Viaplay kommer att ha marknadsnärvaro i minst 21 länder vid slutet av 2023, inklusive minst fem partnermarknader för bolagets brandade innehållskoncept, Viaplay Select. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

press@viaplaygroup.com (eller Roberta Alenius, Head of Corporate Communications: +46 70 270 7217)
investors@viaplaygroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här