Viaplay Group ingår nederländskt distributionsavtal med Solcon

• Gratis Viaplay för nya Solcon-kunder under hela Formel 1-säsongen 2023
  • Viaplay tillgängligt med ett rabatterat pris för nuvarande Solcon-kunder
  • Viaplay har fler än 1 miljon prenumeranter i Nederländerna

Viaplay Group och Solcon, ett KPN-ägt bolag som tillhandahåller internet-, tv- och telefon-tjänster i Nederländerna, har signerat ett nytt distributionsavtal. Från den 1 februari får nya Solcon-kunder gratis tillgång till streamingtjänsten Viaplay under hela 2023 års Formel 1-säsong. Samtidigt kan nuvarande Solcon-kunder prenumerera på Viaplay för EUR 9,99 per månad (i jämförelse med det vanliga priset på EUR 15,99 per månad från 1 mars) de närmsta sex månaderna. Formel 1 är populärt i Nederländerna och hemmaplan för den regerande världsmästaren Max Verstappen. Viaplay direktsänder alla lopp som startar med Bahrain Grand Prix den 5 mars.

Viaplay erbjuder en unik kombination av den bästa direktsända sporten, prisvinnande Viaplay Series och Films, och Hollywood blockbusters i Nederländerna. Där erbjuds även exklusiva dokumentärer med Max Verstappen.

Förutom Formel 1 inkluderar Viaplays nederländska sport-uppställning fotboll från Premier League, Bundesliga, EFL Championship och Carabao Cup, tillsammans med PDC darts, Hoofdklasse field hockey, KSW mixed martial arts, IHF handboll och mycket mer.

Alexander Bastin, Viaplay Group Chief Commercial Officer, Continental Europe & Baltics: “Vi är glada att kunna berätta om ytterligare ett distributionsavtal i Nederländerna, vilket visar hur attraktivt Viaplay är. Solcons kunder kan nu njuta av världens främsta sporter och framstående serier och filmer, allt på samma plats – till ett attraktivt pris och bra timing, då mästaren Max Verstappen ännu en gång ska försvara sin Formel 1-titel.”

Andries Mijnhardt, General Manager Solcon: ”Sedan lanseringen av Viaplay i Nederländerna har intresset från våra nuvarande och nya kunder varit väldigt stort. Vi är glada att kunna erbjuda ett sådant attraktivt erbjudande inför den nya Formel 1-säsongen, och att leverera ännu mer racing, spänning och tittarglädje tillsammans med Viaplay.”

Viaplay lanserades i Nederländerna den 1 mars 2022 och har redan mer än 1 miljon prenumeranter i landet. Vid slutet av 2023 siktar Viaplay Group att nå cirka 4 miljoner prenumeranter i sina internationella marknader, inklusive Nederländerna.

Utöver Solcon har Viaplay Group slutit långsiktiga holländska distributionsavtal med KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile Netherlands och DELTA Fiber. Streamingtjänsten Viaplay är också tillgänglig som en direktprenumeration till kunder i Nederländerna.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna och Storbritannien, och vi expanderar snabbt med lansering i USA och Kanada under 2023. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Series, Films och mer, samt en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskonceptet Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (`VPLAY B').

Om Solcon:
Solcon is a Service provider of Internet, television and telephony services for consumers for more than 25 years. Solcon provides its customers with Internet services that guarantee responsible and carefree use, as well as security and manageability. Solcon believes in the power of personal contact with its own customer service based in Dronten. Solcon was recently named the second best Fiber to the Home provider in the Netherlands by the Consumentenbond, behind its parent company KPN. Solcon supplies Fiber to the Home services from the head office based in Dronten, where its own data centers are also located, at almost all addresses in the Netherlands where Fiber to the Home is available. More information can be found at solcon.nl

press@viaplaygroup.com (eller +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller +44 7768 440 414)

För Solcon:
sander.vanaalst@isp.solcon.nl

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här