Viaplay Group och Vodafone Greece ingår avtal för Viaplay Select

• Viaplay Select levererar hundratals timmar av kurerat premiuminnehåll till Vodafone TV i Grekland
  • Vodafone TV har fler än 180 000 abonnenter i Grekland
  • Avtal för Viaplay Select har kommunicerats på 23 marknader världen över

Viaplay Group och Vodafone Greece, en ledande grekisk telekomoperatör och innehållsaggregator, har tecknat ett flerårigt avtal som tar innehållskonceptet Viaplay Select till tjänsten Vodafone TV. Från augusti kunde Vodafone TV:s 180 000 abonnenter i Grekland välja Viaplay Select och få tillgång till hundratals timmar av kurerade premiumserier och -filmer. Det exklusiva avtalet utökar Viaplay Selects närvaro till 11 europeiska marknader och totalt 23 världen runt.

Viaplay Select levererar ett brett utbud av innehåll från Viaplay och andra producenter till Vodafone TV:s tittare. Till exempel den mörka satirserien ‘Arkitekten’ som mottog en utmärkelse på årets Berlinale Series Awards; den starka true crime-serien ‘Att lösa ett mord’; och en serie om NHL-superstjärnan Börje Salming med Jason Priestley (‘Beverley Hills, 90210’) och Valter Skarsgård (‘The Playlist’) i huvudrollerna. Även familjefantasi-serien ‘Ronja Rövardotter’, baserad på Astrid Lindgrens klassiska berättelse, samt den stora Nordic Noir-serien ‘Slutet på sommaren’ ska komma till den grekiska publiken först genom Viaplay Select på Vodafone TV.

Vanda Rapti, Viaplay Group EVP, Viaplay Select & Content Distribution: “Vodafone TV är den mest varierade underhållningsplattformen i Grekland och avtalet visar att Viaplay Selects breda erbjudande är mycket attraktivt. Från fascinerande dokumentärer till kritiskt hyllade drama- och Nordic Noir-serier, har vårt utbud något för alla. Vi fortsätter att lägga till nya samarbetspartners för det här unika ‘tjänsten inom en tjänst’-konceptet.”

Katia Stathaki, CBU Director, Vodafone Greece: “Vi fortsätter vår strategi att göra all underhållning som intresserar grekiska familjer tillgänglig under ett och samma tak. Vi är särskilt nöjda över att Vodafone TV, efter tillskottet av Disney+ och Warner Bros Studios, nu välkomnar Viaplay Select till Grekland och därmed blir den exklusiva hemvisten av premiuminnehåll från en av Europas största och mest kända streamingplattformer.”

Avtal för Viaplay Select har tidigare kommunicerats med CH Medias streamingtjänst oneplus i Schweiz, Deutsche Telekoms tjänst Magenta TV i Tyskland, CANAL+ i Österrike, Bell Medias tjänst Crave i Kanada, Pickbox NOW i sju europeiska marknader, SBS i Australien, DMD:s tjänst CINDIE i nio latinamerikanska länder och WOWOW i Japan.

Streamingtjänsten Viaplay är idag tillgänglig på direkt-till-konsument basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna, Storbritannien, USA och Kanada.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna, Storbritannien, USA och Kanada. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Series, Films och mer, samt en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskonceptet Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Om Vodafone TV
Vodafone TV is the richest entertainment content platform of Vodafone Greece that offers unique viewing experiences for the whole family, and combines exclusively the content of HBO, Disney+, Warner Bros Studios movies, as well as Viaplay, Scandinavia’s largest and most recognizable content platform.

press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här