Viaplay och Tele2 överens om svenskt distributionspartnerskap

• Viaplay inkluderas i alla Tele2:s svenska betal-TV-paket
  • Tjänsten blir tillgänglig genom Tele2 Play med start senare i år

Viaplay och Tele2 sluter ett flerårigt strategiskt distributionspartnerskap i Sverige. Viaplay inkluderas i alla Tele2:s betal-TV-paket och blir också tillgänglig direkt genom Tele2 Play-streamingpaketet med start senare i år. Detta resulterar i att Tele2-kunder nu har tillgång till Viaplays unika innehållserbjudande som en del av deras abonnemang.

Som en del av avtalet inkluderas Viaplay Film & Series i Tele2:s Standard betal-TV-paket; Viaplay Medium i Flexibel-paketet; och Viaplay Total i Premium-paketet. Samtliga Tele2-paket inkluderar även V-betal-TV-kanaler från Viaplay, och Tele2-kunder kan välja att addera ytterligare V-kanaler till deras abonnemang.

Anders Jensen, VD och koncernchef, NENT Group: “Tele2 är en viktig och långvarig partner för oss och vi är mycket glada över detta innovativa partnerskap. Vi vill göra Viaplay så tillgänglig som möjligt och vårt samarbete kommer att göra det ännu enklare för Tele2:s kunder att ta del av vår tjänst. Timingen är perfekt – i år kommer vi att premiärvisa över 70 Viaplay Originals och de hetaste Hollywood-filmerna, samtidigt som vi blir hemvisten för både toppligan inom damfotboll, Damallsvenskan, och svensk herrlandslagsfotboll. Vi kommer fortsätta att bygga Viaplay Vinter och naturligtvis även Premier League, Formel 1, NHL och mycket mer. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Tele2 för att kunna erbjuda Viaplays premiumerbjudande till fler tittare över hela Sverige.”

Kjell Johnsen, VD, Tele2: “Vi är glada att vi kan kroka arm med en av de starkaste innehållsleverantörerna på den svenska marknaden. Det här partnerskapet gynnar båda parter och vi kan nu erbjuda våra kunder ännu mer premiuminnehåll på ett och samma ställe utan att de behöver skaffa fler tjänster eller prenumerationer. Vårt nya underhållningserbjudande är baserat på våra kunders krav på enkelhet och mobilitet och jag är övertygad om att de kommer att tycka om möjligheten att få tillgång till både linjärt och on-demand-innehåll från Viaplay på ett enklare och mer tillgängligt sätt.”

Viaplays erbjudande inkluderar Viaplay Originals, internationella filmer och serier, barninnehåll och direktsänd sport i världsklass som Premier League, Formel 1, NHL, FIS vintersport och mycket mer.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, USA och Nederländerna. Viaplay lanseras i Storbritannien under 2022, med lansering i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

För Tele2:
Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2 (+46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram

För att läsa mer om NENT Group och dataskydd, klicka här