Viaplay samarbetar med hayu i Nederländerna

• Viaplay blir den enda nederländska streamingtjänsten att inkludera hayu utan extra kostnad för prenumeranter
  • hayu innehåller realityserier i toppklass inom en bred variation subgenrer, inklusive kändisar, livsstil, hem och design, dejting, matlagning, mode och true crime
  • Framgångsrika globala franchises som blir tillgängliga inkluderar ‘The Real Housewives’, ‘Below Deck’ och ‘Keeping Up With the Kardashians’

Viaplay och hayu har utökat sitt flermarknadspartnerskap för NBCUniversals realitystreamingtjänst till Nederländerna. Med start från Viaplays nederländska lanseringsdag, den 1 mars, kommer tittare i Nederländerna att kunna njuta av ett brett utbud av världens mest populära realityserier från hayu, utan extra kostnad, som en del av ett Viaplay-abonnemang.

Partnerskapet inkluderar hayus katalog av den stora internationella realityserien ‘Keeping Up With the Kardashians’ och de senaste säsongerna av de ‘Below Deck’, ‘Million Dollar Listing’, ‘Vanderpump Rules’ och ‘The Real Housewives’-franchises. Över 8 000 avsnitt av reality TV-innehåll blir tillgängliga för Viaplay-användare, där ett attraktivt urval kommer att finnas i en hayu-sektion på Viaplay. Majoriteten av nya hayu-program kommer att ha premiär i Nederländerna samma dag som i USA – utan extra kostnad för Viaplay-prenumeranter.

Tjänsten hayu erbjuder tittare omfattande valfrihet inom en bred variation subgenrer, inklusive kändisar, livsstil, hem och design, dejting, matlagning, mode och true crime.

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: “Reality-innehåll har stor popularitet i Nederländerna, och hayu-succéer som ‘The Real Housewives’ och ‘Below Deck’ är bland genrens mest kända. Viaplay blir den enda nederländska streamingtjänsten att inkludera hayu utan extra kostnad för prenumeranter. Tillsammans med våra Viaplay Originals, Hollywood-filmer och -serier, barninnehåll och så klart premium direktsänd sport, kan tittare se fram emot ett unikt och mycket prisvärt erbjudande från den 1 mars.”

Hendrik McDermott, NBCUniversal’s Managing Director, Direct To Consumer – Global: “Europa fortsätter att vara ett huvudfokus i hayus pågående tillväxtstrategi och detta spännande partnerskap med Viaplay i Nederländerna gör det ännu enklare för Viaplay-prenumeranter att få tillgång till hayus omfattande erbjudande av det bästa amerikanska reality-innehållet, annonsfritt.”

Viaplay lanserar i Nederländerna med en unik kombination av Viaplay Originals, internationella filmer och serier, barninnehåll, och premium direktsänd sport som Formel 1, Bundesliga och PDC-dart, följt av Premier League från augusti.

I oktober 2021 annonserade Viaplay och hayu ett flerårigt partnerskap som täcker Estland, Lettland, Litauen och Polen, där Viaplay är den enda streamingtjänsten att inkludera hayu som en del av ett vanligt abonnemang.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Viaplay lanseras i Nederländerna och Storbritannien under 2022, med lansering i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT B’).

Om hayu
From NBCUniversal, hayu is the first and only all-reality subscription video-on-demand service of its kind – available in 29 markets globally across: Australia, Austria, Belgium, Canada, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, the Netherlands, Norway, the Philippines, Poland, Portugal, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, and the UK on a full array of devices (mobile, tablet, laptop, connected TVs and selected consoles) at www.hayu.com

Shows and episodes are downloadable to watch-on-the-go, including Keeping Up With the Kardashians and its spin-offs – along with The Real Housewives, Below Deck and Million Dollar Listing franchises. The majority of US shows debut on the service the same day as their US launch.

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram