Viaplay visar boxningsmatchen mellan Fury och Whyte i 10 länder

• Tyson Fury och Dillian Whyte gör upp i historisk tungviktsmatch den 23 april
  • Viaplay direktsänder matchen från London till 10 europeiska länder
  • Matchen ingår i ett vanligt abonnemang i Baltikum, Polen och Nederländerna

Viaplay blir den exklusiva streaminghemvisten i 10 europeiska länder för titelmatchen i tungviktsboxning mellan Tyson Fury och Dillian Whyte den 23 april. Ett rekord på 100 000 supportrar förväntas fylla Londons Wembley Stadium för det historiska evenemanget, med miljontals fler som tittar runt om i världen, när två av boxningens tyngsta gör upp om WBC:s tungviktskrona i den eventuellt sista matchen av Furys glittrande och kontroversiella karriär.

Fury (31-0-1, 22 KOs) går in i matchen som försvarande WBC-mästare efter en hyllad trilogi av matcher med Deontay Wilder – och med det uttalade målet att efteråt dra sig tillbaka obesegrad. WBC:s interim-mästare Whyte (28-2, 19 KOs) dominerade i sin tur nyligen Alexander Povetkin innan ett knockout i fjärde ronden, och har nu siktet inställt på den största titeln i branschen.

Peter Nørrelund, NENT Group Chief Sports Officer: “Vi ger fight-fans i 10 marknader en plats vid ringsidan för denna otroliga kväll på Wembley, när Fury möter Whyte i ett av årets största sportspektakel. Viaplay är tungviktare när det kommer till direktsänd streamad sport, och vi fortsätter att investera både i de mest attraktiva rättigheterna och i vår plattform i världsklass.”

Fury vs. Whyte ingår i ett vanligt Viaplay-abonnemang i Estland, Lettland, Litauen, Polen och Nederländerna, och visas som ett pay-per-view-evenemang i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Viaplay visar även alla andra matcher på kvällens program på Wembley.

I mars annonserade Viaplay att direktsänd sport adderas till sitt utbud i Storbritannien, med start från lanseringen i landet under andra halvan av 2022.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen, USA och Nederländerna. Viaplay lanseras i Storbritannien under 2022, med lansering i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

För att läsa mer om NENT Group och dataskydd, klicka här