‘Wozniacki & Lee’ är nästa Viaplay Original

• Engelskspråkig serie följer den före detta tennisvärldsettan Caroline Wozniacki och tvåfaldiga NBA All-Star David Lee
  • ‘Wozniacki & Lee’ produceras av Warner Bros. International Television Production Danmark
  • Viaplay planerar att släppa minst 60 Originals under 2022

Det reportagedrivna porträttet ‘Wozniacki & Lee’ har premiär på Viaplay den 21 mars som det snabbväxande streamingbolagets senaste Viaplay Original. Den engelskspråkiga serien är inspelad över en 10 månaders period och följer den pensionerade före detta tennisvärldsettan Caroline Wozniacki och hennes man, tvåfaldiga NBA All-Star David Lee, när de går in i föräldraskapet samt reflekterar över deras elitsportkarriärer.

I ‘Wozniacki & Lee’ bjuder Caroline och David in tittare i deras liv före och efter födelsen av deras dotter Olivia. Den sex avsnitt långa serien innehåller bidrag från tennisstjärnorna Serena Williams och Agnieszka Radwańska samt trefaldiga NBA-mästaren Draymond Green. Caroline och Davids familjer deltar i serien, vilket även ger utförliga insikter i den tidigare oberättade historien om Carolines relation till hennes far och tränare, Piotr.

Caroline Wozniacki och David Lee: “I många år har det handlat om oss, och att bli föräldrar är ett nytt och väldigt annorlunda kapitel i våra liv. Det är alltid en aning nervöst att dela en personlig berättelse, men att vara del av denna dokumentär har givit oss möjligheten att se tillbaka på våra karriärer och dela den mest fantastiska historien i våra liv: att bli föräldrar till Olivia.”

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: “Caroline och Davids disciplin, träning och rutiner tog dem till toppen som sportstjärnor. Idag har de ett ännu större mål – att bli de bästa föräldrarna för deras lilla dotter Olivia. Vi ser fram emot att ge Viaplay-tittare en unik inblick i parets liv, som en del av vårt snabbväxande utbud av spännande faktabaserade och sportrelaterade Originals.”

‘Wozniacki & Lee’ produceras av Warner Bros. International Television Production Danmark.

I januari annonserade Viaplay ett flerårigt partnerskap med regerande Formel 1-världsmästaren Max Verstappen där nederländska stjärnföraren kommer att medverka i exklusivt innehåll för Viaplay-tittare.

Om Viaplay Originals

Viaplay planerar att släppa minst 60 Originals under 2022. Under de senaste tre månaderna har ‘Ida Takes Charge’; säsong två av ‘Wisting’; säsong tre av ‘Lyckoviken’; ‘The Prize of Silence’; ‘The Box’; ‘Kin’; och ‘The Trick’ haft premiär på Viaplay.

Nyligen meddelade Originals är ‘Natascha Kampusch – A Lifetime in Prison’; säsong två av ‘Delete Me’; ‘Pojkar’; ‘Drömmaren – Karen Blixen blir till’; ‘Fenris’; ‘Guldtransporten’; ‘Billy the Kid’; ‘Last Light’; ‘Cell 8’; ‘Elvira’; ‘North Sea Connection’; ‘Limbo’; ‘Litvinenko’; ‘Karma och Jonar’; ‘Ronja’; säsong två av ‘Maskineriet’; ‘The Uninhabitable Earth’; ‘Polish Murderesses’, ‘Black Dog’ och ‘Freedom of the Swallow’; säsong två av ‘Partisan’; säsong tre av ‘Heder’; säsong fyra av ‘Lyckoviken’; ‘The Holiday’; säsong två och tre av ‘Pørni’; ‘Hilma’; ‘Sisterhood’; ‘Who Shot Otto Mueller?’; en serie om Börje Salming; ‘Fadime’; ‘Taylors Island’; ‘What about Monica’; ‘Trom’; ‘RIKET EXODUS’; ‘Made in Oslo’; ‘Estonia – den sista vågen’; säsong två av ‘Stella Blómkvist’; ‘The Swarm’; ‘Harmonica’; ‘Perfect People’; och ‘Margeaux’.

Två engelskspråkiga storfilmer kommer att produceras för Viaplay varje år. NENT Group har även etablerat ett samägt produktionsbolag i Storbritannien med FilmNation Entertainment och investerat i amerikanska studion Picturestart.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Viaplay lanseras i Nederländerna och Storbritannien under 2022, med lansering i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

För att läsa mer om NENT Group och dataskydd, klicka här