TV4Play lanseras på Viasat OnDemand

Viasat har tecknat avtal med TV4-Gruppen att lansera TV4Play på Viasat OnDemand. Detta ger Viasats parabolabonnenter stor valmöjlighet att välja när och vad man vill se i utbudet på TV4Play via sin inspelningsbara digitalbox. Dessutom tillkommer två nya TV-kanaler till Viasats kanalpaket – TV4Guld och TV4Komedi.

Dagens avtal med TV4 innebär att Viasat OnDemand utökas med Play-tjänsterna TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta och LattjoLajban. Playkanalerna från TV4 blir tillgängliga för Viasats parabolkunder från och med nästa månad. TV4Guld och TV4Komedi läggs till i Underhållningspaketet från och med 1 september. Sedan en vecka tillbaka ligger SVTPlay som en del i utbudet på Viasat OnDemand. - Avtalet med TV4 och det avtal vi nyligen tecknat med SVT ger oss en unik position när det handlar om erbjuda riktigt bra TV-innehåll till våra kunder att se när det passar dem. Det är ett stort steg i vår strävan att erbjuda ”underhållning på dina villkor”, säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige. - TV-mediet utvecklas och användarbeteendet med den. Det är en självklarhet för TV4-Gruppen att finnas med på alla plattformar inom mediet. Därför är det tillfredsställande att få erbjuda Viasats abonnenter vårt förstklassiga innehåll nu utökat med våra nystartade on-demand tjänster, säger Märta Rydbeck, Distributionschef TV4 AB. Viasat OnDemand lanserades som en streamingtjänst på nätet i maj 2007, och innehöll då ett brett utbud av film, live sport och TV-serier. I oktober 2008 blev Viasat OnDemand namnet för on demand-tjänsten för TVn, och tjänsten är tillgängligt för alla de hushåll som har den inspelningsbara digitalboxen ViasatPlusHD inkopplad till bredbandet. Viasat OnDemand innehåller idag en rad olika Playtjänster såsom SVTPlay, TV3Play, TV1000Play samt från och med augusti också TV4Play. Playtjänsterna innehåller även material i HD-format från SVT och TV1000. Därutöver finns en rad filmer och serier tillgängliga som kan beställas och betalas för styckvis. Bilder: Pace TDS850 PlusHD: http://www.viasat.se/sites/viasat.se/files/image/nerladdning/PaceTDS850_PlusHD.jpg Hasse VD: http://www.viasat.se/sites/viasat.se/files/image/nerladdning/hasse.jpg