Viasat lanserar TV1000 Drama

Idag meddelar Viasat att man lanserar den åttonde TV1000-kanalen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. TV1000 Drama erbjuder ett brett spektra av dramaupplevelser med en kombination av nytt och klassiskt drama. Den nya kanalen blir tillgänglig för Viasats parabolkunder som abonnerar på TV1000 från och med den 16 februari 2009. Kanalen kommer även finnas tillgänglig för kabel- och bredbandshushåll.

"Vi är glada att kunna ge våra filmfans ännu en mycket stark TV-kanal. Lanseringen av TV1000 Drama stärker Viasat som leverantör av det bästa filminnehållet till TV-tittare i Sverige", säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige.

TV1000 Drama kompletterar de befintliga 24-timmarskanalerna TV1000, TV1000+1, TV1000 Action, TV1000 Nordic, TV1000 Classic, TV1000 Family och TV1000HD. Alla kanaler ingår i filmpaketet som finns tillgängligt för Viasats parabolkunder, samt i större bredbands- och kabel-TV nät.

TV1000 Drama erbjuder en kombination av dramafilmer, från kostymdrama såsom Marie Antoinette till spännande kriminaldrama såsom The Black Dahlia. Från vackra kärleksfilmer som PS I Love You till stora livshistorier som The Aviator. Från lätt drama såsom Devil Wears Prada till intensiva filmer såsom There Will Be Blood. TV1000 Drama sänds från 18.00 till 06.00 varje dag.

Filmerna kommer även ligga i TV1000 Play, en kostnadsfri nedladdningstjänst som erbjuds via internetuppkoppling i digitalboxen till husets TV-apparat. TV1000 Play är tillgänglig för parabol- och bredbandshushåll.

TV-tablåer för TV1000 Drama är tillgängliga från och med idag i vår pressdatabas se.viasat.tv. Från och med 16 februari kommer alla TV1000-loggor ändras. Vi har de nya logotyperna i EPS-format.