ViasatOnDemand nu i HD-kvalité

Viasat lanserar HD-innehåll på TV1000Play, en tjänst tillgänglig på ViasatOnDemand - Viasats nedladdningstjänst för film- och serier. Viasat blir därmed först i Skandinavien att erbjuda TV-tittare möjlighet att välja vilken film de vill se och när de vill se den – i HD-kvalitet.

“Vi är riktigt glada över att ta ytterligare ett steg emot att erbjuda våra kunder TV på deras villkor. Många vill kunna se filmer när dom vill och nu kan de också se filmerna i HD-kvalité” säger Viasats VD Hans Skarplöth.

ViasatOnDemand erbjuder 110 filmer på TV1000Play och 15 filmer på TV1000PlayHD utan extra kostnad för Viasats TV1000- och TV1000HD abonnenter. Det är en tjänst med växande antal filmer, serier och dokumentärer, inte enbart från TV1000 utan även från Viasat Explorer, Viasat Nature och Viasat History. Utöver Play-tjänster erbjuder ViasatOnDemand över 600 filmer som kan köpas styckvis. Exempel på filmer som erbjuds i HD-kvalité just nu är Råttatouille och National Treasure 2: Book of Secrets.

”Vi ser att människor i större utsträckning idag jämfört med tidigare vill bestämma själva vad de ska se på TV och när de ska se det. Förutom att erbjuda riktigt bra TV-kanaler vill vi ge våra TV-tittare möjlighet att bestämma själva när de ska njuta av dom”, fortsätter Skarplöth.

ViasatOnDemand är tillgänglig för Viasatabonnenter med parabol och aktiveras genom att koppla den inspelningsbara HD-boxen till bredbandsuttaget. ViasatOnDemand finns även i Telias IPTV-utbud.

ViasatOnDemand är också tillgänglig som streamad betal-TV tjänst på nätet, www.viasatondemand.se. ViasatOnDemand.se innehåller 2000 filmer och en rad annat TV-innehåll, däribland direktsänd sport såsom UEFA Champions League.

Video hur tjänsten fungerar: www.youtube.com/watch?v=8giifP2BISo&feature=channel_page
Högupplösta bilder på tjänsten: www.flickr.com/photos/viasat