Vicks sponsrar Tre Kronor

Report this content

Vicks och Svenska Ishockeyförbundet har inlett ett sponsringssamarbete kring svenska ishockeylandslaget Tre Kronor. Samarbetet inleds nu och innebär i ett första steg att Vicks stödjer Tre Kronor i alla turneringar och landskamper säsongen 2011/2012.

– Det här är den största satsningen Vicks gjort på många år och det skall bli oerhört kul att följa Tre Kronors satsning. Inte minst med tanke på att flera av matcherna spelas i Sverige, säger Anna Rudels, kommunikationsansvarig på Vicks/P&G. Att vi fastnade för just ishockey och Tre Kronor känns egentligen ganska självklart.

– Först och främst gillar vi på Vicks hockey väldigt mycket. Det är en oerhört populär sport som skapar engagemang bland svenskarna. Dessutom stämmer vintertemat väl in med vår övriga kommunikation där vi kommunicerar friskhet och aktivitet som en viktig del av att må bra. Varje andetag leder framåt, det vet inte minst aktiva idrottare.

Hockeytemat och sponsorskapet av Tre Kronor kommer att synas i Vicks kommunikation i butik samt i tv-reklam. Dessutom kommer Vicks Lemon-förpackningarna ut i en specialutgåva med ishockeytema som pryds med texten Heja Tre Kronor.

– Vi är naturligtvis väldigt glada över att teckna ett sponsoravtal som gör Vicks till officiell partner till Svenska Ishockeyförbundet och Tre Kronor, säger Mikael Peterson, generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet. Vicks är ett starkt varumärke som förknippas med något som är friskt och fräscht. Vi siktar förstås på att kunna visa publiken ett starkt och vinnande lag. Sponsorskap är en viktig del på vägen dit.

– Vi hoppas självklart att vårt sponsorskap ska hjälpa Tre Kronor att på ett optimalt sätt förbereda sig inför kommande utmaningar, säger Anna Rudels. Det skulle ju vara oerhört trevligt att efter säsongen kunna konstatera att Vicks hjälpt Tre Kronor att vinna landskamper och turneringar och medaljer.

För eventuella frågor kontakta:
Svenska Ishockeyförbundets marknads- och kommunikationschef Tomas Bjernudd, tel: 08 – 449 04 31, mobiltel: 070 – 445 04 31. E-post: tomas.bjernudd@swehockey.se

För ytterligare information, eller för en titt på Vicks ishockeyinspirerade reklamfilm, vänligen kontakta:
Anna Rudels, kommunikationsansvarig, 08- 52 80 81 52, rudels.a@pg.com

Procter & Gamble
Mer än fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Aussie, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Pringles, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder.  För mer info, se http://www.se.pg.com

Taggar: