• Vicore Pharma Holding AB/

Michael Wolff Jensen utträder ur Vicores styrelse och ersätts av Jacob Gunterberg som styrelseordförande för perioden fram till årsstämman i maj 2022

Göteborg, 23 mars, 2022 - Vicore Pharma Holding AB (publ) (“Vicore”), ett läkemedelsbolag i klinisk fas som utvecklar läkemedel som aktiverar angiotensin II typ 2-receptorn (ATRAGs), meddelar idag att Michael Wolff Jensen utträder ur styrelsen.

Michael Wolff Jensen, som sedan 2020 har varit styrelseordförande i Vicore Pharma Holding AB (publ) har idag informerat styrelsen om att han avgår som styrelseordförande och utträder ur styrelsen av personliga skäl.

Michael kommer att lämna Vicores styrelse med omedelbar verkan. För tiden fram till årsstämman i maj 2022 har styrelsen idag utsett Jacob Gunterberg som ny styrelseordförande.

”Jag vill å styrelsens och aktieägarnas vägnar rikta ett stort tack till Michael för hans arbete som styrelseordförande i Vicore”, säger Jacob Gunterberg, nyvald styrelseordförande.

Nina Carlén, Chief Administrative Officer
E-post: nina.carlen@vicorepharma.com

Jacob Gunterberg, styrelseordförande
E-mail: jacob.gunterberg@gmail.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 23 mars 2022 kl 21:55 CET.

Vicore är ett läkemedelsbolag i klinisk fas med fokus på att utveckla innovativa läkemedel inom svåra sjukdomar där angiotensin II typ 2-receptorn (AT2R) spelar en viktig roll. Bolaget har för närvarande fyra utvecklingsprogram, VP01, VP02, VP03 och VP04. VP01-programmet syftar till att utveckla substansen C21 för behandling av idiopatisk lungfibros (”IPF”), pulmonell arteriell hypertension (PAH) samt COVID-19. VP02-programmet bygger på ett nytt administrationssätt för talidomid och fokuserar på den underliggande sjukdomen och den svåra hosta som är förknippad med IPF. VP03-programmet innefattar utveckling av nya AT2R-agonister. VP04-programmet utvecklar en kliniskt validerad digital terapi för IPF-patienter.