Ökning av antalet aktier och röster i Vicore Pharma

Göteborg, 26 februari 2021 – Vicore Pharma Holding AB (publ):s registrerade aktiekapital och antal utestående aktier och röster har ökat under februari månad 2021.

Som tidigare meddelats beslutade Bolagets styrelse den 2 november 2020, med stöd av bemyndigandet lämnat av årsstämman den 20 maj 2020, att genomföra en apportemission till HaLaCore Pharma av 142 054 aktier till en teckningskurs om 21,1 kronor per aktie. Apportemissionen var en delbetalning till HaLaCore Pharma för förvärv av patenträttigheter som en del i framtagandet av angiotensin II typ 2 receptor (AT2R) agonister.

Per dagens datum uppgår det totala antalet aktier och röster i Vicore Pharma till 60 560 293. Vidare uppgår det registrerade aktiekapitalet till 30 280 146 kronor.

Carl-Johan Dalsgaard, VD, tel: +46 70 975 98 63, carl-johan.dalsgaard@vicorepharma.com
Hans Jeppsson, CFO, tel: +46 70 553 14 65, hans.jeppsson@vicorepharma.com

Denna information är sådan information som Vicore Pharma Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 februari 2021, kl. 09:00 CET

Vicore Pharma utvecklar innovativa läkemedel mot ovanliga lungsjukdomar och närliggande indikationer. Bolaget har för närvarande tre läkemedelsutvecklingsprogram, VP01, VP02 och VP03.

VP01-projektet (C21) utvecklar behandling av idiopatisk lungfibros (”IPF”), lungfibros vid systemisk skleros (”SSc”) samt COVID-19. VP02-projektet bygger på ett nytt administrationssätt för en befintlig immunmodulerande substans (en ”IMiD”). VP02-projektet fokuserar på den underliggande sjukdomen och den svåra hosta som är förknippad med IPF. Båda projekten utvärderas även för andra indikationer inom området interstitiella lungsjukdomar där det finns ett stort behov av nya behandlingsalternativ. VP03-projektet innefattar uppföljningsmolekyler till C21.

Bolagets aktie (VICO) är noterad på Nasdaq Stockholms huvudlista. För mer information se www.vicorepharma.com.