Ökning av antalet aktier och röster i Vicore Pharma

Stockholm, 30 december 2022 – Vicore Pharma Holding AB (publ) (”Vicore” eller ”bolaget”):s registrerade aktiekapital och antal utestående aktier och röster har ökat under december månad 2022.

Som tidigare meddelats beslutade bolagets styrelse den 8 december 2022 att genomföra en riktad nyemission av 10 000 000 aktier till en teckningskurs om 20,00 kronor per aktie. Genom nyemissionen tillfördes Vicore 200 MSEK före emissionskostnader.

Per dagens datum uppgår det totala antalet aktier och röster i Vicore till 81 847 979. Vidare uppgår det registrerade aktiekapitalet till 40 923 989,10 kronor.

Carl-Johan Dalsgaard, VD, tel: +46 70 975 98 63, carl-johan.dalsgaard@vicorepharma.com
Hans Jeppsson, CFO, tel: +46 70 553 14 65, hans.jeppsson@vicorepharma.com

Denna information är sådan information som Vicore Pharma Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 december 2022, kl. 09:00 CET

Vicore är ett innovativt svenskt läkemedelsbolag i klinisk fas som är dedikerade till att utveckla livsförändrande behandlingar vid sjukdomar där angiotensin II typ 2-receptorn (AT2R) spelar en viktig skyddande roll. Bolaget har för närvarande fyra utvecklingsprogram, VP01, VP02, VP03 och VP04. VP01-programmet syftar till att utveckla substansen C21 för behandling av idiopatisk lungfibros (”IPF”) och pulmonell arteriell hypertension (PAH). VP02-programmet bygger på ett nytt administrationssätt för talidomid och fokuserar på den underliggande sjukdomen och den svåra hosta som är förknippad med IPF. VP03-programmet utvecklar nya AT2R-agonister. VP04-programmet utvecklar en kliniskt validerad digital terapi för IPF-patienter.