Vicore ger en uppdatering om fas 2-studien AIR i idiopatisk lungfibros

• Den tidigare rapporterade interimsanalysen från februari kommer presenteras som en ”late-breaker” vid ERS-kongressen
  • Observerad fortsatt stabilisering och förbättrad lungkapacitet
  • En andra interimsanalys och uppdatering om utvecklingsprogrammet planerad till fjärde kvartalet 2022

Göteborg, 2 september 2022 - Vicore Pharma Holding AB (publ) (”Vicore”), ett läkemedelsföretag i klinisk fas som utvecklar läkemedel riktade mot angiotensin II typ 2-receptorn (AT2R) ger en kort uppdatering och informerar om kommande händelser för AIR-studien, en fas 2-studie i idiopatisk lungfibros (IPF).

Som tidigare meddelats kommer professor Toby Maher presentera information från interimsanalysen i AIR-studien i  en s.k. “late-breaker” vid den internationella European Respiratory Society-kongressen den 4 september. Vicore monitorerar studien noggrant och observationer gjorda så här långt visar inga skillnader från februari med en fortsatt tidig stabilisering och därefter en ökning av lungkapaciteten från vecka 18 till 36. Bolaget planerar en andra interimsanalys under det fjärde kvartalet då även det kommande utvecklingsprogrammet för C21 i idiopatisk lungfibros (IPF) kommer att presenteras.

E-post: carl-johan.dalsgaard@vicorepharma.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 2 september 2022 kl 08:00 CET.