Vicore meddelar om deltagande i investerarmöten under juni 2021

Göteborg, 15 juni, 2021 - Vicore Pharma Holding AB (publ) (“Vicore”), som ett särläkemedelsbolag som utvecklar innovativa läkemedel mot fibrotiska lungsjukdomar som idiopatisk lungfibros (IPF), meddelar idag om deltagande i två investerarkonferenser under juni månad 2021.

Datum: onsdag 23 juni 2021
Presentation: 16:40 CET (10:40 AM EDT)
Event och registrering:
NewYorkBIO / NYSE Emerging Biotech Company Showcase
VD Carl-Johan Dalsgaard kommer att presentera bolagets strategi vid NewYorkBIO/New York Stock Exchange (NYSE) Emerging Biotech Company Showcase som kommer att hållas virtuellt den 23 juni 2021. Presentationen följs av en Q&A session.

Datum: tisdag 29 juni 2021
Presentation: 14.30 CET (08:30 AM EDT)
Event och registrering:
Nordic Biotech Summit
VD Carl-Johan Dalsgaard kommer att presentera bolagets strategi vid Nordic Biotech Summit, vilken anordnas av LifeSci Advisors den 29 juni 2021. Mötet kommer att ske virtuellt. Presentationen följs av en Q&A session och Carl-Johan och CFO Hans Jeppsson kommer finnas tillgängliga för möten under hela dagen.

T: 070 975 98 63

E: carl-johan.dalsgaard@vicorepharma.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 juni 2021 kl 08:00 CET.

Vicore är ett särläkemedelsbolag med fokus på fibrotiska lungsjukdomar och närliggande indikationer. Bolaget har för närvarande fyra utvecklingsprogram, VP01, VP02, VP03 och VP04.VP01-programmet syftar till att utveckla substansen C21 för behandling av idiopatisk lungfibros (”IPF”) samt COVID-19. VP02-programmet bygger på ett en nytt administrationssätt för talidomid och fokuserar på den underliggande sjukdomen och den svåra hosta som är förknippad med IPF. VP03-programmet innefattar utveckling av nya AT2R-agonister. VP04-programmet utvecklar en kliniskt validerad digital terapi för IPF-patienter.

Bolagets aktie (VICO) är noterad på Nasdaq Stockholms huvudlista. För mer information se www.vicorepharma.com.