120 000 svenskar på otrohetssajten VictoriaMilan

Report this content

Otrohetssajten VictoriaMilan har passerat 120 000 registrerade medlemmar i Sverige – på bara åtta månader.

-  Antalet medlemmar i Sverige överträffar alla mina förväntningar. Jag vet att målgruppen finns och att den är stor men jag trodde att det skulle ta betydligt längre tid att nå hit, säger Sigurd Vedal, VD och grundare, VictoriaMilan. Det går snabbt även i andra länder där vi nyss lanserat tjänsten. I Danmark är vi uppe i 68 000 medlemmar och  Spanien har 25 000 personer registrerat sig på bara en månad.

-  Efter varje längre helg märker vi en stor uppgång i antal medlemmar, säger Dominika Peczynski, Sverigechef, VictoriaMilan.se. Vi upplevde en rejäl ökning av nyregistreringar efter påskhelgen och samma sak efter Kristi Himmelfärdshelgen som var fem dagar lång. Slutsatsen man kan dra av detta är att par, efter att ha tillbringat en längre period med intensiv kontakt tillsammans, upptäcker svagheter och problem i sina förhållanden och därför söker sig till oss.

Könsfördelningen idag på VictoriaMilan.se är 70 procent män och 30 procent kvinnor.

-  Fördelningen mellan könen blir jämnare och jämnare ju längre tiden går. Det beror på att män ofta är snabbare med testa nya Internetjänster än kvinnor, inte på att kvinnor är mindre benägna att hoppa över skaklarna. Med den takten som antalet kvinnliga medlemmar ökar hos oss räknar vi med att ha en könsfördelning på 60/40 redan i sommar, säger Peczynski.

Sigurd Vedals målsättning är att VictoriaMilan ska ha 200 000 medlemmar i Sverige innan årets slut.

-   Det har gått snabbt hittills så jag tror att vi både kommer nå och passera den siffran med råge under det kommande halvåret. Målgruppen är mycket stor. Vi vet att 30% av alla som är medlemmar på singelsajter i själva verket är gifta eller lever i fasta förhållanden. På singelsajterna måste de ljuga om sitt civilstånd, hos oss kan de spela med öppna kort – om än helt anonymt. Större delen av våra medlemmar är just tidigare medlemmar på singelsajter, säger Vedal.

Besök gärna:

www.victoriamilan.se

För mer information kontakta:

Sigurd Vedal, VD :  +47 950 25672

Eller:

Dominika Peczynski, Sverigechef:  0735-379112

Besök gärna:

www.victoriamilan.se

För mer information kontakta:

Sigurd Vedal, VD :  +47 950 25672

Eller:

Dominika Peczynski, Sverigechef:  0735-379112

Om VictoriaMilan

VictoriaMilan.se  är en internettjänst för människor som är gifta eller lever i ett fast förhållande och som vill träffa någon utanför förhållandet.

VictoriaMilan lanserades i oktober 2010 och är Sveriges snabbast  växande dejtingsajt. Målsättningen är att nå 200.000 medlemmar under 2011.

VictoriaMilan finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Spanien. Inom kort kommer VictoriaMilan lanseras i ytterligare länder. Medlemmarna kan kommunicera med varandra utanför landsgränserna.

Taggar: