On Interiör säljer doftljus till förmån för Ung Cancer

Report this content

Cancer är en vidrig sjukdom. När den stampar in i människors liv överskuggar den allt de fina och glädjande vi har runt omkring oss. För att bringa ljus i mörkret har On Interiör skapat ett doftljus, Burn Cancer, som säljs till förmån för Ung Cancer.

Det unika doftljuset Burn Cancer representerar On Interiörs vilja att bränna upp sjukdomen för gott och är framtagen till förmån för Ung Cancer, som dagligen jobbar med att stötta unga vuxna som drabbas av cancer. Ljuset, som kommer från On Interiörs doftljusvarumärke Victorian, stödjer kampen genom att skänka 10 procent av försäljningspriset till Ung Cancer.

– För oss på Ung Cancer är företagssamarbeten väldigt viktiga. Därför är vi otroligt glada och stolta över On Interiör och det arbete de lägger ner för att stötta vår verksamhet och sprida vårt budskap. Initiativet med ljusen Burn Cancer är ett fint exempel på hur vi med gemensamma krafter konkret kan skapa förändring. Vi är otroligt tacksamma för On Interiörs arbete, säger Tove Lindahl Greve, verksamhetschef på Ung Cancer.

Idéen till ljuset kom efter att några unga medarbetare fick erfara att en närstående blivit drabbad av cancer.

– Det är en förmån att få stötta Ung Cancer i deras arbete. Tack vare den personliga drivkraften hos våra medarbetare kommer vi förhoppningsvis kunna bidra till Ung Cancers arbete under lång tid framöver, säger Jonathan Hoel, affärsområdeschef och varumärkeschef på Victorian.

Burn Cancer finns i två dofter – Forest rain med noter av bergamot, hallon och rosor samt Silver Rain med noter av cederträ, kanel och äppelblomster. Ljusen är av hög kvalité och tillverkade av miljönvänligt sojavax som ger en fin och lång brinntid på 30 timmar. Doftljusserien lanseras i inrednings- och lifestylebutiker, bland annat Haga Hem, Jolly Room, Glitter och Flash, från och med oktober 2015 och finns i begränsad upplaga. Pris 199,00 SEK varav 10 procent skänks till Ung Cancer.

Läs mer på www.burncancer.se

Ljusen visas på Formex, Stockholmsmässan den 19-22 augusti 2015, för första gången. Välkomna till monter A13:20

#burncancer #fuckcancer #victorian #ungcancer

För pressrelaterade frågor och mer information, vänligen kontakta:
Jonathan Hoel, On Interiör, jonathan@oninterior.se, 0702-394840.

Taggar: