• Viega/

Viega presenterar innovativ lösning för snabbjustering av sitthöjden på toalettstolar

Report this content

VVS-tillverkaren Viegas nya uppfinning för Eco Plus erbjuder alla generationer en praktisk anpassning av badrummet, tack vare möjligheten att med ett enkelt knapptryck snabbt kunna höja och sänka toalettstolens höjd. Eco Plus-lösningen kan integreras med alla sorters vägghängda toalettstolar.

Stockholm, 17 maj 2016 - Vi upplever just nu en trend att personer från olika generationer flyttar ihop och bor under ett och samma tak, vilket kräver ökad flexibilitet och mer framtidsanpassade bostäder. Alla har vi olika behov, unga som gamla, stora som små.

Fixturen döljs av säkerhetsglas

Badrummet är kanske den plats där flexibilitet är extra viktigt, särskilt för äldre människor. Viega har därför uppfunnit en Eco Plus-fixturinstallation som gör det möjligt att höja och sänka sitthöjden på toalettstolen med hjälp av ett enkelt knapptryck. Lösningen, med all dess innovativa teknologi, döljs av en snyggt designad platta av säkerhetsglas bakom toalettstolen och kan integreras med alla de fabrikat av vägghängda toalettstolar som finns på marknaden idag.

Justera sitthöjden med ett enda knapptryck

Viega Eco Plus-fixturen är lätt att integrera med din toalettstol och levereras förinstallerad. Det enda som är synligt på glasplattan är reglageknappen. Genom att trycka på den kan du höja eller sänka toalettens sitthöjd på samma sätt som om du justerar höjden på din kontorsstol. Det är inte bara mycket korta eller långa familjemedlemmar som gynnas av denna möjlighet, utan även äldre människor som kan ha svårt att röra och sätta sig.

Eco Plus har nominerats för designutmärkelse

Den nya Viega Eco Plus-lösningen har nominerats för en designutmärkelse i ”Bathroom Comfort for Generations Awards”, där olika badrumsprodukter prisas för sin ”kombination av funktion och design - för flera generationer på ett otraditionellt sätt”.

För mer information, vänligen besök www.viega.se eller kontakta nedanstående. Bilder finns bifogat.

Håkan Kronlund

Försäljningschef, Viega

hakan.kronlund@viega.se

Om Viega

Viega, som är en av världens ledande producenter av installationsteknik, har idag mer än 3800 medarbetare.Produktionen är koncentrerad till fyra Tyskafabriker och material till den nordamerikanska marknaden tillverkas i McPherson/USA. Vår kärnkompetens är installationsteknik, som förutom rörledningssystem omfattar installtionsfixturer för vägghängt porslin och avloppsteknik.Ett komplett sortiment bestående av 17.000 artiklar, som används nästan överallt: Bostäder,service, industranläggningar och skeppsbyggnation.

Verksamheten grundlades i Attendorn, Tyskland år 1899. Under 60 talet startade internationaliseringen av verksamheten och idag används Viegas märkesvaror över hela världen. Viega är i de flesta fall representerade av dotterbolag i respektive land.

Läs mer på viega.se