Jan Lindelöw till Vignettes styrelse

JAN LINDELöW TILL VIGNETTES STYRELSE En värdefull tillgång för framtida utveckling STOCKHOLM - 14 oktober, 2002 - Vignette Corp. (Nasdaq: VIGN), en av världens ledande leverantörer av integrerade Content Management- lösningar, meddelade idag att Jan Lindelöw valts in i styrelsen för Vignette. Jan Lindelöw har tidigare haft ledande befattningar på Tivoli Software, IBM, Asea Brown Bovery Ltd (ABB) och Unisys/Sperry Computer Systems. "Jan Lindelöw är en internationellt erkänd företagsledare" säger Thomas E. Hogan, VD och koncernchef för Vignette. "Hans erfarenhet från olika ledande befattningar, bland annat som koncernchef och styrelseordförande för Tivoli, tillsammans med hans långa internationella erfarenhet bland annat från teknikbranschen gör att Jan Lindelöw är en värdefull tillgång för Vignette i vår framtida utveckling." "Vignette var banbrytande när man levererade den första applikationen för innehållshantering på nätet, säger Jan Lindelöw. "Som styrelsemedlem i Vignette ser jag framemot att bidra med tillväxt i detta innovativa företag." Jan Lindelöw var tidigare styrelseordförande och koncernchef på Tivoli, en enhet inom IBM Software Group, mellan 1997 till 2001. Sedermera har han ansvarat för IBMs affärsutveckling fram till sin pension 2002. Tidigare har Jan Lindelöw bland annat varit chief operating officer på Symbol Technologies, haft ett flertal ledande positioner inom ABB och ansvarat för sales and services på Unisys/Sperry Computer Systems. Bland Jan Lindelöws övriga styrelseuppdrag ingår Active Power Inc., Credant Technologies Inc., Hire.com Inc., samt svensk-amerikanska handelskammaren. I Vignettes styrelse ingår även Robert E. Davioli, delägare i Sigma Partners; Jeff Havn, VD för BMC Software Inc.; Thomas E. Hogan VD och koncernchef för Vignette, Mike Lambert, tidigare i ledande position för Dell Computer Corp.; Steven G. Papermaster, styrelseordförande och koncernchef för Powershift Group; och Greg Peters, styrelseordförande för Vignette. För ytterligare information, vänligen kontakta: Frank Verweij, Vignette Northern Europe Telefon: +31655133148 E-post: frank.verweij@vignette.com Om Vignette Vignette är den ledande leverantören av content management-applikationer och bland kunderna märks företag som SAS, Aftonbladet, SJ, Volvo, Daimler-Chrysler, Wall Street Journal och United Airlines. Genom att kombinera content management-lösningar med integrations- och analysapplikationer ges Vignettes kunder möjlighet att leverera personaliserad information där det behövs, integrera online- och affärssystem samt tillhandahålla realtidsanalyser av kundupplevelsen. Vignette har fler än 1400 storföretag som kunder och huvudkontoret finns i Austin, Texas. Vignette har även kontor i Europa, Asien, Australien samt Nord- Syd och Centralamerika. www.vignette.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00180/wkr0002.pdf