Nya Wall Street Journal Online baseras på Vignette V6

Report this content

NYA WALL STREET JOURNAL ONLINE BASERAS På VIGNETTE V6 STOCKHOLM - 20 mars, 2002 - Vignette Corp. (Nasdaq: VIGN), världens ledande leverantör av content management-lösningar, meddelar idag att The Wall Street Journal är färdiga med ombyggnationen av sina online- tjänster som nu körs på applikationer från Vignette. Med över en halv miljon betalande prenumeranter är www.wsj.com världens största betalsite för nyheter. Samarbetet med The Wall Street Journal Online understryker Vignettes ledande position som leverantör av content management-lösningar till medie- och nyhetsföretag. Vignettes applikationer körs idag av bland annat Nordens mest besökta nyhetssite, www.aftonbladet.se. Andra webbpublikationer som baseras på Vignettes lösningar är exempelvis Upsala Nya Tidning, Der Spiegel, The Guardian, The Sun, Le Monde, The Times, Fox News, CBS News och PC World. The Wall Street Journal Online valde Vignettes applikationer bland annat för att uppgradera sina interna content management-system och för att kunna erbjuda besökare en ständigt uppdaterad site som kontinuerligt personaliserar det dynamiska innehållet för de 626 000 prenumeranterna. Vidare förenklas framtida plattformsmigration väsentligt eftersom lösningarna från Vignette möjliggör innehållsleverans till exempelvis handdatorer och andra mobila enheter. "The Wall Street Journal har länge varit en ledande källa för nyheter online", säger Neil Budde, ansvarig utgivare av The Wall Street Journal Online. "Tack vare Vignettes kraftfulla lösningar har vi nu lyckats förbättra våra nyhetstjänster på ett sätt som innebär att vi kommer att kunna attrahera många nya prenumeranter och försäkra oss om att ytterligare öka besöksfrekvensen." För ytterligare information, vänligen kontakta: Nils Djurklou, Move PR 08-545 288 31 nils.djurklou@movepr.com Om Vignette Vignette är den ledande leverantören av content management-applikationer och bland kunderna märks företag som SAS, UBS PaineWebber, Daimler- Chrysler, Wall Street Journal och United Airlines. Genom att kombinera content management-lösningar med integrations- och analysapplikationer ges Vignettes kunder möjlighet att leverera personaliserad information där det behövs, integrera online- och affärssystem samt tillhandahålla realtidsanalyser av kundupplevelsen. Vignette har fler än 1300 storföretag som kunder och huvudkontoret finns i Austin, Texas. Vignette har även kontor i Europa, Asien, Australien samt Nord- Syd och Centralamerika. www.vignette.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00940/wkr0002.pdf