Vignette säljer Enterprise Application Portal till 10 nya kunder

VIGNETTE SÄLJER ENTERPRISE APPLICATION PORTAL TILL 10 NYA KUNDER Paketerad portalapplikation sparar tid och pengar genom snabb installation och enkelt underhåll STOCKHOLM,- 6 augusti, 2001 - Vignette Corp. (Nasdaq: VIGN), den ledande leverantören av integrerade content management-lösningar, redovisar en stark efterfrågan på Vignette Enterprise Application Portal (VEAP) som lanserades i maj. Licenser för den paketerade portalapplikationen har på kort tid sålts till tio internationella företag och organisationer. Bland de nya kunderna märks AAA, Banco Galicia, Baptist Health Systems of South Florida, LifeOptions Network, IMS HEALTH Inc., Robert Mondavi, the Society of Petroleum Engineers samt Thermo Electron Corp. Kunderna har valt VEAP för allt från interna portalprojekt via extranät till externa webbplatser. VEAP är en fullt konfigurerbar J2EE-baserad applikation för att skapa, publicera och underhålla portaler. Dessa används för att utveckla relationer med kunder, anställda, partners och leverantörer samt för att genomföra transaktioner och andra affärskritiska funktioner. "Vignette Enterprise Application Portal innehåller allt som behövs för att lansera en fullt funktionell företagsportal och samtidigt sänka utvecklingskostnaderna med miljontals kronor. Det är svårt att bortse från besparingar i den storleken", säger Torgny Gunnarsson, Regional Manager på Vignette Nordic. "Jag tycker att det stora intresset för VEAP verkligen visar att Vignette har etablerat sig som ledare när det gäller affärsportaler", avslutar Torgny. Tack vare att VEAP är en lättanpassad paketerad applikationslösning kan den installeras på väldigt kort tid. För att ytterligare förenkla processen har VEAP utvecklats på ett sådant sätt att en portals arkitektur kan återanvändas och anpassas till flera andra vid en större implementering. I och med den öppna arkitekturen kan applikationen köras transparent mot en mängd back-end- och affärssystem. Att Vignette etablerat sig som en ledande spelare understryks av en rapport från Yankee Group. Analys- och konsultfirman nämnde nyligen Vignette som en ledande leverantör av den nya generationens content management-applikationer. De ansåg även att Vignettes lösning var mer komplett än konkurrenternas. "Genom att förena personalisering med stark content management-teknologi förändrar mjukvaruföretag som Vignette användandet av webben. De hjälper företag att lämna statisk on-line-publicering bakom sig och gå vidare till en mer dynamisk och interaktiv upplevelse", säger Robert Perry, Senior Analyst på Yankee Group. Om kunderna AAA - Nordamerikas största bil- och fritidsreseorganisation. De mer än 44 miljoner medlemmarna får rese-, försäkrings-, finansiella samt bilrelaterade tjänster på www.aaa.com. Banco Galicia - En av Argentinas ledande leverantörer av finansiella tjänster. Banken är Argentinas största privata bank när det gäller tillgångar samt inlånat och utlånat kapital. www.bancogalicia.com. Baptist Health Systems of South Florida - Regionens största ideella hälso- och sjukvårdsorganisation. Organisationen har fem sjukhus och 1700 välrenommerade läkare. www.baptisthealth.net. LifeOptions - En ledande leverantör av webbaserade lösningar för beteendehälsovård. Levererar lösningar till konsumenter, sjukvårdspersonal och den offentliga sektorn. www.lifeoptions.com. IMS HEALTH - Världens ledande leverantör av läkemedelsinformation. www.imshealth.com. Robert Mondavi - Producerar viner från hela världen. Robert G. Mondavi var med och lade grunden för den moderna kaliforniska vinindustrin och anses idag vara en av branschens främsta innovatörer. www.robertmondavi.com. Society of Petroleum Engineers - En global organisation för chefer, ingenjörer och forskare inom olje- och gasindustrin. Organisationen har mer än 52 000 medlemmar och finns representerad i mer än 100 länder. www.spe.org. Thermo Electron - Ett globalt teknikföretag med kunder inom flera branscher såsom telekommunikation, livsmedel, petrokemi och läkemedel. www.thermo.com. För mer information, vänligen kontakta: Torgny Gunnarsson Regional Manager, Vignette Nordic AB Tel. 08-509 046 44, torgny.gunnarsson@vignette.com Om Vignette Vignette är den ledande leverantören av integrerade content management- lösningar och bland kunderna märks företag som SAS, UBS PaineWebber, Daimler-Chrysler, Wall Street Journal och United Airlines. Genom att kombinera content management-lösningar med integrations- och analysapplikationer ger Vignette kunderna möjlighet att leverera personaliserad information där det behövs, integrera online- och affärssystem samt tillhandahålla realtidsanalyser av kundupplevelsen. Vignette har fler än 1300 storföretag som kunder och huvudkontoret finns i Austin, Texas. Vignette har även kontor i Europa, Asien, Australien samt Nord- Syd och Centralamerika. Mer information finns på www.vignette.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/06/20010806BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/06/20010806BIT00150/bit0001.pdf