Vignette utser Tim Wort till ny chef för europa, mellanöstern och afrika

VIGNETTE UTSER TIM WORT TILL NY CHEF FöR EUROPA, MELLANöSTERN OCH AFRIKA Förstärker säljorganisationen med 18 års erfarenhet från Siebel och IBM AUSTIN, Texas - 17 juli, 2001 - Vignette Corp. (Nasdaq: VIGN), en av världens ledande leverantörer av Content Management-lösningar, meddelade idag att Tim Wort utsetts till ny Vice President och General Manager för Europa, Mellanösterna och Afrika (EMEA). Wort kommer närmast från Siebel där han var VD på Siebel UK. "Tims erfarenhet av att leda försäljningsorganisationer kommer att bli mycket värdefull för oss" säger Torgny Gunnarsson, Regional Manager på Vignette Nordic. "Tim har visat att han kan bygga upp och leda organisationer som levererar resultat och tillväxt som ligger klart över resten av branschen. I Vignettes satsning mot fortsatt tillväxt i Europa, Mellanöstern och Afrika blir han en enorm tillgång." Innan han började på Siebel arbetade Tim Wort på IBM i 17 år. Där ansvarade han bland annat för den största mjukvaruavdelningen inom IBM (Application and Integration Software). Under Worts ledning uppnådde avdelningen högst produktivitet och högst försäljningstillväxt inom IBM:s Software Group. "Vignette står väl rustat för fortsatt tillväxt i Europa, Mellanöstern och Afrika", säger Wort. "Det skall bli spännande att få använda mina erfarenheter av försäljning inom EMEA i ett företag som arbetar så målmedvetet både för att ha nöjda kunder och för att vara tekniskt ledande." För mer information, vänligen kontakta: Torgny Gunnarsson Regional Manager, Vignette Nordic AB Tel. 08-509 046 44, torgny.gunnarsson@vignette.com Om Vignette Vignette startades 1995 och har huvudkontor i Austin, Texas. Idag är företaget en av världens ledande leverantörer av kunddrivna Internetapplikationer. Vignette har i dagsläget 1250 kunder, däribland många av världens ledande företag inom bank-, finans-, försäkrings-, telekom-, transport- och tillverkningsindustrin. Under år 2000 omsatte Vignette drygt 3,5 miljarder kronor, antalet anställda uppgick vid årskiftet till 2330. Vignette-aktien handlas på NASDAQ-börsen under symbolen VIGN. www.vignette.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00460/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00460/bit0002.pdf