Vignette V6 marknadens första content management-lösning med fullständigt stöd för Web Services

VIGNETTE V6 MARKNADENS FöRSTA CONTENT MANAGEMENT-LöSNING MED FULLSTäNDIGT STöD FöR WEB SERVICES Hjälper företag att minska komplexiteten och sänka kostnaderna för att leverera innehåll till användare och affärsapplikationer STOCKHOLM - 13mars, 2002 - Vignette Corp. (Nasdaq: VIGN), världens ledande leverantör av content management-lösningar, meddelar idag att man kan erbjuda integrerat stöd för Web Services i sin senaste content management-lösning, Vignette V6. Delstaten New Mexico är första kund och deras portal, the state of New Mexico constituent portal, kommer att lanseras med den nya teknologin i slutet på mars. I och med detta blir Vignette först med att kunna erbjuda ett verktyg som körs live och som gör elektronisk information och tjänster tillgängliga för alla användare på ett standardiserat sätt. Fördelarna med Web Services är framförallt förenklade arbetsrutiner och sänkta kostnader för att utbyta såväl intern som extern information. Stöd för Web Services innebär att företag i realtid kan erbjuda tillgång till elektronisk information som exempelvis detaljerade prislistor eller kundtjänstinformation, oberoende av källans format. Genom att erbjuda Web Services-baserad tillgång till elektroniskt innehåll kan Vignette i än högre grad hjälpa sina kunder att utveckla Internetapplikationer vars syfte är att öka ROI. Enligt Gartner kommer företagens ökande användande av Web Services att ligga bakom en 30-procentig effektivitetsökning inom IT- utvecklingsprojekt innan år 2005*. Genom att använda Vignette V6 för att presentera online-innehåll i form av Web Services kan företag och organisationer öka effektiviteten på följande sätt: - Rätt innehåll till rätt användare och rätt system vid rätt tid - Globalt. - Det blir lättare för organisationer att återanvända och snabbt publicera innehåll för att förbättra och automatisera sina applikationer. - Utvecklingstiden kan förkortas genom återanvändning eller integrationen av befintligt innehåll och processer i nya webbapplikationer. "Vignette har alltid samarbetat med branschledande företag i syfte att definiera och stödja viktiga nya teknologier såsom XML och Web Services helt enkelt eftersom de ger mervärde för våra kunder", säger Stuart Curzon, Sales Director Northern Europe på Vignette, "Naturligtvis är vi mycket stolta över att konstatera att vi även går i bräschen för Web Services-teknologin inom Content Management". Vignette V6 stödjer de viktigaste plattformarna, bland annat J2EE och Microsoft.NET samt applikationsservrarna IBM WebSphere, BEA WebLogic och Sun iPlanet. Genom att Vignette stödjer öppna standarder, plattformar, applikationer och databaser kan Vignettes kunder börja använda sig av Web Services i sin befintliga miljö utan att behöva göra ytterligare infrastrukturinvesteringar. För ytterligare information, vänligen kontakta: Nils Djurklou, Move PR Tel 08-545 288 31 nils.djurklou@movepr.com Om Vignette Vignette är den ledande leverantören av content management-applikationer och bland kunderna märks företag som SAS, UBS PaineWebber, Daimler- Chrysler, Wall Street Journal och United Airlines. Genom att kombinera content management-lösningar med integrations- och analysapplikationer ger Vignettes kunder möjlighet att leverera personaliserad information där det behövs, integrera online- och affärssystem samt tillhandahålla realtidsanalyser av kundupplevelsen. Vignette har fler än 1300 storföretag som kunder och huvudkontoret finns i Austin, Texas. Vignette har även kontor i Europa, Asien, Australien samt Nord- Syd och Centralamerika. www.vignette.com. * Gartner FirstTake, "The Hype is Right: Web Services Will Deliver Immediate Benefits," D. Plummer and W. Andrews, October 2001. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00320/wkr0002.pdf