Idag öppnas nya flyglinjen från Helsingfors till Stockholm och Oslo

Idag 29.4. öppnas Norwegians nya linjer Helsingfors-Stockholm och Helsingfors-Oslo, med priser från euro 27,60 enkel väg. Norwegian blir därmed det första lågprisbolaget som flyger dessa sträckor.

Genom att pressa priserna på flygresor till och från Helsingfors blir Norwegian ett prisvärt alternativ för både affärs- och privatresenärer. – Norden är ett naturligt område att satsa på för Norwegian. När vi nu börjar flyga från Helsingfors till Stockholm och Oslo är det en viktig milstolpe för oss och vi ser att det finns plats för en ny aktör på marknaden. Biljettpriserna från Helsingfors har hittills varit höga och direktlinjerna från Helsingfors är ett svar på den efterfrågan vi sett framför allt från affärsresenärer. Att det är många som vill åka på sträckan fick vi verkligen bevis för när vi sålde premiärbiljetter för 1 euro, de tog slut på väldigt kort tid, säger Björn Kjos, VD för Norwegian. – Norwegians nya linjer från Helsingfors-Vanda flygplats till Oslo och Stockholm kommer att öka kapaciteten betydligt och erbjuda nya alternativ att resa till Sverige och Norge. Vi önskar Norwegian varmt välkomna till Helsingfors flygplats och Finland, säger Finavias flygplatschef Juha-Pekka Pystynen. De nya direktlinjerna från Helsingfors innebär en milstolpe för Norwegian eftersom de knyter ihop nästan alla huvudstäder i Norden. Tidtabellen för de båda linjerna är anpassad för affärsresenären med två dagliga avgångar på vardagar - morgon och kväll. Från Helsingfors till Arlanda sker dessutom två avgångar på söndagar samt en på lördagar och från Helsingfors till Gardemoen avgår också en flight på söndagar. Finska resenärer kan nu resa vidare med Norwegian till nära 90 destinationer i Europa, Mellanöstern och norra Afrika, via Oslo eller Stockholm. För mer information Åsa Larsson, Pressansvarig Norwegian Mobil: +46 735 22 22 42 åsa.larsson@norwegian.se