Svensk symaskinstillverkare lanserar "monsterkort" inför Halloween

Svensk symaskinstillverkare lanserar "monsterkort" inför Halloween Den svenska symaskinstillverkaren Viking Sewing Machines fortsätter sin offensiva satsning på den amerikanska och europeiska brodermarknaden. Lagom till Halloween lanserar man inom ramen för ett licensavtal med filmbolaget Universal Studios i USA broderkort med de populära, tecknade monstren Dracula och Frankenstein med flera samt figurerna Spyro och Babe. - Det här är motiv som vi tror även ska tilltala killar, säger Astrid Engstrand-Holmer hos Viking Sewing Machines och berättar att allt fler killar har börjat sy i och med datorsymaskinens intåg. De tecknade figurerna laddas rakt in i symaskinen från disketter eller broderkort. På symaskinens eller datorns bildskärm kan användaren både se och justera de olika mönstren och låta symaskinen brodera den aktuella seriefiguren på tyger och plagg. De olika motiven stygnsätts i Sverige. Det är också i Sverige som både disketter och broderkort tillverkas. Såväl den amerikanska som den europeiska marknaden för broderkort ökar från år till år. Viking Sewing Machines AB 561 84 Huskvarna Sverige Tel: 036-14 60 00 (vx) KONTAKTPERSONER Stefan Sandberg Marknadschef Sverige Tel: 036-14 70 03 Mobil: 070-664 70 03 Astrid Engstrand-Holmer PR-ansvarig Sverige Tel: 036-14 65 72 Mobil: 070-514 65 72 Bilder för fri publicering kan laddas ned från www.husqvarnaviking.com - sweden - pressrum Där finns också övrig pressinformation. Viking Sewing Machines AB utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hemsymaskiner och tillbehör som ger konsumenterna världen över möjlighet att uppleva glädjen med kreativ sömnad; med varumärken som Husqvarna Viking och Pfaff är företaget en av världens ledande aktörer i branschen. Årligen säljs cirka 500 000 symaskiner motsvarande en omsättning på drygt två miljarder SEK. Koncernen har cirka 1 300 anställda varav 500 i Sverige. Företaget är certifierat enligt de internationella kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001. Läs gärna mer på www.husqvarnaviking.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011029BIT00670/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011029BIT00670/bit0002.pdf