Viking Sewing Machines bakom stor quiltningmässa i Barcelona

Viking Sewing Machines bakom stor quiltningmässa i Barcelona Viking Sewing Machines, med huvudkontor i Huskvarna, är en av huvudsponsorerna för mässan Patchwork & Quilt Expo som slår upp portarna i Barcelona i dag. Under de fem dagar mässan pågår, 3-7 april 2002, beräknas tiotusentals quiltningkonstnärer, samlare och hobbyquiltare från hela världen strömma till Palacio de Congresos i Barcelona, Spanien, för att bland annat gå runt i utställningshallen och delta i en massa spännande seminarier. Viking Sewing Machines anordnar en stor utställning med avancerade och konstnärliga lapptäcken från världens alla hörn. Företaget visar också upp flera datorsymaskiner. Quiltningintresset växer från år till år, vilket är en av orsakerna till att Viking Sewing Machines är huvudsponsor för mässan i Barcelona. Enbart i USA har över 20 miljoner vuxna quiltning som främsta hobby; även i Sverige och resten av Europa är tekniken på stark frammarsch. För att möte det växande intresset har vi också utvecklat två särskilda quiltsymaskiner och de kommer vi självklart att visa upp på mässan, säger Lill Nylén, som ansvarar för Viking Sewing Machines aktiviteter på mässan. Viking Sewing Machines AB 561 84 Huskvarna Sverige Tel: 036-14 60 00 (vx) PRESSERVICE Lill Nylén Reklamchef Tel: 036-14 65 76 Mobil: 0705-14 65 76 Hans-Peter Hindrikson PR-ansvarig internationellt Tel: 036-14 73 70 Mobil: 070-699 37 00 Bilder för fri publicering kan laddas ned från www.husqvarnaviking.com - sweden - pressrum Där finns också övrig pressinformation. Viking Sewing Machines AB utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hemsymaskiner och tillbehör som ger konsumenterna världen över möjlighet att uppleva glädjen med kreativ sömnad; med varumärken som Husqvarna Viking och Pfaff är företaget en av världens ledande aktörer i branschen. Årligen säljs cirka 500 000 symaskiner motsvarande en omsättning på drygt 2,5 miljarder SEK. Koncernen har cirka 1 750 anställda varav 500 i Sverige. Företaget är certifierat enligt de internationella kvalitets- och miljöledningssystemen ISO 9001 och ISO 14001. Läs gärna mer på www.husqvarnaviking.com[REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/03/20020403BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/03/20020403BIT00150/wkr0002.pdf