Christian W. Berg tillfälligt tjänstledig från sin roll som VD i Viking Supply Ships A/S.

Pressmedelande

På grund av familjeskäl kommer Christian W. Berg att vara tillfälligt tjänstledig från sin roll som VD i Viking Supply Ships A/S. Berg kommer att kvarstå som VD och koncernchef i Viking Supply Ships AB. Tord Ytterdahl har, för att minska arbetsbelastningen, tillfälligt utsetts att överta ansvaret som VD för Viking Supply Ships A/S.

Ytterdahl anställdes 2005 och är för närvarande VD för Viking Ice Consultancy, och har tidigare varit Chief Commercial Officer i Viking Supply Ships A/S.

Morten G. Aggvin, Direktör IR & Treasury, tel.nr. +47 41 04 71 25, e-mail ir@vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB (publ) är ett svenskt företag med huvudkontor i Göteborg, Sverige. Viking Supply Ships A/S är ett dotterbolag till Viking Supply Ships AB (publ). Viking Supply Ships AB (publ) har dessutom dotterbolaget Transatlantic AB. Verksamheten är fokuserad på offshore och isbrytning främst i arktiska och subarktiska områden samt RoRo och småbulk. Bolaget har totalt cirka 500 anställda och omsättningen 2014 uppgick till 3 190 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholm, segment Small Cap. För ytterligare information, vänligen besök: www.vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB är skyldig att göra denna information offentliggörs enligt marknadslagen värdepappersmarknaden och / eller lagen om handel med finansiella instrument (Sw: lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument). Informationen lämnades för offentliggörande den 26 februari 2016, 08:30.