Rederi AB TransAtlantic emitterar kortfristiga skuldcertifikat

Rederi AB TransAtlantic har beslutat att emittera kortfristiga skuldcertifikat om totalt 140 miljoner SEK. Skuldcertifikaten kommer att utgöra bryggfinansiering tills den nyligen aviserade nyemissionen av aktier om 150 miljoner SEK har genomförts, planerat till det fjärde kvartalet 2013.

Skuldcertifikaten har en årsränta på 10% och avräkningsdag beräknas till den 28 december 2013.

I samband med emissionen av skuldcertifikaten är Pareto Öhman AB finansiell rådgivare till TransAtlantic.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Finansdirektör Erik Hansen, tel: 0766-472612, erik.hansen(at)rabt.se
eller
Kommunikationschef Carina Dietmann, tel: 0766-472734, carina.dietmann(at)rabt.se

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 800 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till MSEK 3 274. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se.

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 juni 2013 kl. 10.30.