Rederi AB TransAtlantic publicerar sin årsredovisning för 2012 på www.rabt.se

Årsredovisningen finns tillgänglig på hemsidan som ett PDF-dokument för nedladdning. Årsredovisningen kommer att distribueras till aktieägare som begärt detta med start vecka 15.

Möjlighet finns också att beställa årsredovisningen i tryckt form, på tel 031-763 2300 eller via e-mail: info@rabt.se.

Journalister som önskar ytterligare information, vänligen kontakta Kommunikationschef Carina Dietmann, tele 031-763 2334.

Rederi AB TransAtlantic (RABT) är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Viking Supply Ships och Industrial Shipping. Viking Supply Ships, verksamt inom offshore och isbrytning, är även ett helägt dotterbolag till RABT. Affärsområdet Industrial Shipping är indelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo. Koncernen har cirka 800 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till 3 274 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2013 kl. 11.30.