TransAtlantic startar ny containertrafik till Härnösand

TransAtlantic startar ny containertrafik till norra Sverige genom att lägga till Härnösands hamn i vår befintliga TransFeeder Nord service som sammankopplar Bottenviken och kontinenten.

Härnösand blir ett utmärkt alternativ för export- och importvolymer till norra Sverige och ett viktigt steg för att ytterligare stärka vårt erbjudande i Bottenviken. Med direkttrafik på Härnösand som containerhamn kan vi erbjuda förbättrade lastflöden och kortare inlandstransporter för industrin i området.

Anlöpsdag i Härnösand är måndagar och det första anlöpet är planerat till den 4 maj 2015. Linjen täcker Hamburg-Bremerhaven-Härnösand-Uleåborg-Kemi-Torneå och betjänas av fartygen M/V Jork och Robert på respektive 11 200 ton lastkapacitet.

Med vår tidigare framgång i Piteå i åtanke är vi glada att introducera ännu en ny hamn till vår feederprodukt. Vi är övertygade om att anlöpet i Härnösand erbjuder förbättrade logistiklösningar, Nikolas Rowland, Commercial Director Sverige Transatlantic AB.

För förfrågningar, vänligen kontakta oss på: sales.sweden@rabt.com

För detaljerad information om avseglingsdatum, terminaler etc., vänligen besök vår hemsida på www.rabt.com

Nikolas Rowland, Commercial Director Sweden