Trond Myklebust har utsetts till ny VD i Viking Supply Ships AB

Styrelsen i Viking Supply Ships AB har utsett Trond Myklebust till VD och koncernchef. Myklebust tillträder i slutet av januari 2017 och kommer även att vara VD i Viking Supply Ships A/S.

Myklebust är för närvarande VD i Fjord Shipping AS. Han har en omfattande erfarenhet från offshore industrin, framförallt från tiden som VD i Bourbon Norge, och som fartygsmäklare och General Manager för Seabrokers. Han har även varit VD i Kongsberg Evotec, och har en lång karriär till sjöss som överstyrman och befälhavare vid norska Kustbevakningen och Remöy/Havila.

Myklebust är utbildad sjökapten vid Högskolan i Ålesund.

Vid denna tidpunkt återgår Bengt A. Rem till sin position som styrelseordförande för Viking Supply Ships AB. Folke Patriksson återgår till sin tidigare position som vice styrelseordförande.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Bengt A. Rem, Interim VD, tfn +47 94 01 71 71, e-mail bengt.rem@kistefos.no

Morten G. Aggvin, IR & Treasury Director tfn +47 41 04 71 25, e-mail mga@vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB  är moderbolag i en svensk rederikoncern med huvudkontor i Göteborg. Koncernen bedriver sin verksamhet i fyra segment: Anchor Handling Tug Supply fartyg (AHTS), Platform Supply Vessels (PSV), Services samt Ship Management. Verksamheten är fokuserad inom offshore och isbrytning primärt i Arktiska samt subarktiska områden. Koncernen har ca 500 anställda och omsättningen för 2015 uppgick till 1 114 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segment Small Cap. www.vikingsupply.com.

Denna information är sådan information som Viking Supply Ships AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2016 kl. 08:30 CET.