Viking Supply Ships A/S stänger kontor i Kanada.

Med anledning av den försämrade marknadssituationen inom olje- och gasindustrin och som ytterligare åtgärd för att öka fokus på kostnadseffektiviteten i bolaget, har Viking Supply Ships A/S beslutat att stänga kontoret i St. John´s, Newfoundland, med verkan från den 28 april 2016.

Viking Supply Ships A/S ser fortsatt Newfoundland och östra Kanada som strategiskt viktiga områden, både nu och i framtiden, och de kommersiella aktiviteterna i dessa områden kommer att noggrant bevakas av utsedd personal från bolagets huvudkontor i Köpenhamn och från charteringavdelningen på kontoret i Kristiansand.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Tord Ytterdahl, VD, tfn. +47 91 36 96 57, e-post  tord.ytterdahl@vikingsupply.com

Morten G. Aggvin, IR & Treasury Director, tfn. +47 41 04 71 25, e-post ir@vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB (publ) är ett svenskt företag med huvudkontor i Göteborg, Sverige. Viking Supply Ships A/S är ett dotterbolag till Viking Supply Ships AB (publ). Viking Supply Ships AB (publ) har dessutom dotterbolaget Transatlantic AB. Verksamheten är fokuserad på offshore och isbrytning främst i arktiska och subarktiska områden, samt shipping innom Östersjöområden. Bolaget har totalt cirka 500 anställda och omsättningen 2015 uppgick till 1 977 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholm, segment Small Cap. För ytterligare information, vänligen besök: www.vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB är skyldig att göra denna information offentliggörs enligt marknadslagen värdepappersmarknaden och / eller lagen om handel med finansiella instrument (Sw: lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument). Informationen lämnades för offentliggörande den 20 april 2016, 14:00.