Viking Supply Ships A/S utnämner CFO

Niels J. Kindberg har utnämnts till CFO på Viking Supply Ships A/S.
Niels J. Kindberg kommer närmast från A.P. Moller – Maersk Group som Projektchef inom Group Finance & Risk Management. Niels har en akademisk examen inom finans från Copenhagen Business School och har tidigare haft en rad befattningar inom A.P. Moller - Maersk, Jyske Bank och Sydbank. Niels har bred erfarenhet från företagsfinansiering, finansförvaltning, projektledning samt affärs- och processutveckling. Han börjar sin tjänst den 1 november 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta Christian W. Berg, VD Viking Supply Ships,
tele: +45 41 77 83 80.

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 850 anställda och omsättningen för 2011 uppgick till MSEK 2 989. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo Baltic. Viking Supply Ships är verksamt inom isbrytning och offshore. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 september 2012 kl.08.30.