Viking Supply Ships har ingått avtal med E.ON för supplyfartyget “SBS Cirrus”

Viking Supply Ships har ingått ett avtal med E.ON för charter av ”SBS Cirrus” med start i maj 2013. Tidsperioden gäller tre månader och befraktaren har möjlighet att förlänga kontraktet med ytterligare totalt åtta veckor.

Kontraktet är upprättat i enlighet med rådande marknadsvillkor.

Christian W Berg, VD, Viking Supply Ships, tel +45 41 77 83 80
Nigel Taylor, Managing Director, Viking Supply Ships Ltd, Aberdeen,
tel +44(0)12 24 71 22 77.

Rederi AB TransAtlantic (RABT) är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Viking Supply Ships och Industrial Shipping. Viking Supply Ships, verksamt inom offshore och isbrytning, är även ett helägt dotterbolag till RABT. Affärsområdet Industrial Shipping är indelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo. Koncernen har cirka 800 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till 3 274 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2013 kl. 15.30.