Viking Supply Ships har tilldelats ett kontrakt för konsulttjänster med ett företag som ägs av stora oljebolag

Viking Supply Ships har tilldelats ett kontrakt för konsulttjänster med ett bolag som ägs av stora oljebolag. Kontraktet omfattar allmänna råd, logistiskt stöd och leverans av utrustning för offshore arbete i hårda miljöer. Kontraktet gäller i två år från och med slutet av 2013. Det totala kontraktsvärdet uppskattas till cirka 50-60 MUSD beroende på vilka tjänster som utnyttjas av kunden.

Avtalet stärker företagets position som en av de ledande operatörerna som arbetar i tuffa och avlägsna områden. Viking Supply Ships har unik erfarenhet från att arbeta under svåra förhållanden med kompetenta och specialutbildade besättningar.

VD Viking Supply Ships Christian W. Berg, tel + 45 41 77 83 80

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 850 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till MSEK 3 274. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Container, RoRo och Bulk. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 december 2013 kl. 08.30.