Viking Supply Ships A/S Finansiella rapport för 2012

Report this content

Årsredovisningen för Viking Supply Ships A/S (VSS) för 2012 har i dag antagits vid Viking Supply Ships A/S årsstämma.

VSS-koncernens årsredovisning har upprättats i enlighet med internationella redovisningsstandarder (IFRS) som antagits av EU.

Årsredovisningen för moderbolaget inom VSS-koncernen (Viking Supply Ships A/S) har upprättats i enlighet med redovisningsprinciperna i den danska redovisningslagen.

Rapporten finns tillgänglig på www.vikingsupply.com samt www.rabt.se

VD Viking Supply Ships, Christian Berg, tel. + 45 41 77 83 80

Finansdirektör Viking Supply Ships Niels J. Kindberg, ph +45 23 74 49 85

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 800 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till MSEK 3 274. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Bulk, Container och RoRo. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se.

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 maj 2013 kl. 16.30.