Viking Supply Ships A/S finansiella rapport januari-september 2013

I samband med publiceringen av Rederi AB TransAtlantics delårsrapport för januari-september 2013, publiceras även en separat finansiell rapport gällande Viking Supply Ships (VSS), ett av TransAtlantics affärsområden, tillika helägt dotterbolag. Viking Supply Ships har emitterat en femårig icke säkerställd obligation på 385 MNOK samt en femtonmånaders icke säkerställd obligation på 100 MNOK på den norska obligationsmarknaden. Obligationerna är noterade på Oslo ABM.

• Totalomsättningen för tredje kvartalet 2013 uppgick till 301 MNOK (279), med ett EBITDA på 133 MNOK (109).
  • Totalomsättningen för niomånadersperioden uppgick till 748 MNOK (690), med ett EBITDA på 225 MNOK (161).
  • Den genomsnittliga dagliga intäkten för AHTS-flottan var för niomånadersperioden 322 TNOK (305) och 11,500 GBP (10,700) för PSV-flottan.
  • Den genomsnittliga utnyttjandegraden för AHTS-flottan under niomånadersperioden var 72% (68) och 79% (76) för PSV-flottan.

Den finansiella rapporten återfinns i sin helhet på www.vikingsupply.com samt www.rabt.se.

VD Viking Supply Ships, Christian W. Berg, tele + 45 41 77 83 80

Finansdirektör Viking Supply Ships, Niels J. Kindberg, tele +45 23 74 49 85

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Bolaget har cirka 900 anställda och omsättningen för 2012 uppgick till MSEK 3 274. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i tre divisioner; Container, RoRo och Bulk. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 oktober 2013 kl. 08.31.

Taggar: