Viking Supply Ships prisat för sitt fokus på arktisk teknologi

Viking Supply Ships är glada att meddela att bolaget har blivit utsett till vinnare av detta års “Spotlight on Arctic Technology” på den sk. Arctic Technology-konferensen i Köpenhamn.

Under vintern 2013 så har Viking Supply Ships utfört istester för isbrytare av Loke Viking-klass, isklass 1 A AHTS. Testerna visade att fartyget utförde väl i isbrytning, iskampenetration, manövrering och kanalclearing. Resultaten visade att Loke Viking-klassens utförande i lätta och moderata isförhållanden är av samma nivå som de isbrytare som är byggda för arktiska förhållanden.

Viking Supply Ships har de senaste 15-20 åren gjort stora investeringar i syfte att förbättra vår kompetens och expertis inom arktisk offshore för att kunna förse våra kunder med ännu bättre service. Som bolag är vi stolta att och glada för denna utmärkelse.

Utmärkelsen kommer att presenteras kl 17:15 på måndag den 23 mars under “ATC on Ice”-mottagningen i kongresshallarna A1/A2 på Comwell Convention Center (Bella Center) i Köpenhamn.

Christian W. Berg, verkställande direktör Viking Supply Ships, ph. +45 41 77 83 80