Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i Viking Telecom AB

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i Viking Telecom AB Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 1 januari 2003 till den 31 december 2003, att i enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag avräkna förlusten i sin helhet mot överkursfonden samt att bevilja styrelsens ledamöter och den verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 1 januari 2003 till den 31 december 2003. Stämman beslutade att omvälja Karl-Erik Rasmusson och Carl Schneider samt att nyvälja Göran Ahlström och Sven Uthorn som ledamöter i styrelsen för Viking Telecom AB intill utgången av nästkommande ordinarie bolagsstämma. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att förvärva AMR Automatic Meter Reading AB och som en följd härav beslöts om en riktad nyemission om 1 904 761 aktier, i form av en apportemission, till iOWA, en riktad emission av skuldebrev förenade med avskiljningsbara optionsrätter till iOWA samt en riktad nyemission till Kinnevik BV om 2 380 952 aktier. Teckningskursen sattes till 4,20 kronor (snittkursen senaste 20 handelsdagarna). Efter aktieemissionerna utgör Kinneviks andel av aktierna 29,3 % och iOWAs andel av aktierna 7,9 % av det totala antalet aktier. Stämman beslutade vidare i enlighet med styrelsens förslag att genomföra en riktad emission av skuldebrev förenade med avskiljningsbara optionsrätter avseende personaloptioner, på villkor som beslutas av styrelsen. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom Telekom. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT21320/wkr0006.pdf Releasen som PDF