Di Levas hyllade tolkning av David Bowie på Villa Belparc i Göteborg

Report this content

Fredag 12 juli spelar Thomas Di Leva sin hyllade show ”Changes – En fascinerande show om tid och rum” på Villa Belparc i Slottsskogen i Göteborg. Föreställningen är Di Levas hyllning och egna tolkning av förebilden David Bowie. Årets upplaga av Sommarscenen är Villa Belparcs största artistsatsning någonsin.

Föreställningen hade urpremiär på Hamburger Börs i Stockholm, och har under våren packats ihop till en Sverigeturné.  ”Changes” har fått många fina recensioner under tiden den har varit på vägarna.

–Bowies popkulturella gärning kan inte nog poängteras. Hans unika kreativitet har inte bara påverkat mig utan flera generationers musik, kultur, konst och tankar. Min intention är att bjuda publiken på en musikalisk fest med både fascinerande yta och gåtfullt djup. Jag och publiken kommer att komma ytterligare ett steg närmre David Bowies hjärta och vision, säger Thomas Di Leva om föreställningen.

Årets upplaga av Sommarscenen på Villa Belparc är den största satsningenhittills under de tio år som Percy och Malin Ranebjörk drivit verksamheten på Villa Belparc. Storsatsningen på toppartister 2019 inkluderar även scen, ljud och ljus. Idag har man drygt 2000 platser med supémöjligheter och skyddande tak när det behövs. Sommarscenen började den 5 juli och håller på fram till och med den 2 augusti. Fram tills dess kommer Göteborgspubliken kunna se toppartister som Hoffmaestro, Carola, Eagle Eye Cherry med flera.

– Det är en speciell musikupplevelse att se Tomas Di Leva tolka David Bowie, som Bowie-fan får man inte missa detta, säger Percy Ranebjörk, vd för Villa Belparc.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Percy Ranebjörk, vd Villa Belparc tfn, 070-624 44 91,
e-post:percy@villabelparc.se

Bilder för fri publicering
Annika Krusensten tfn, 0737-131750, e-post
annika.krusensten@perspective.se

Villa Belparc ligger vid stora dammen i Slottsskogen i GöteborgHistorien går tillbaka till 1874 då Slottsskogen stod klar som folkpark och tre år senare, 1877, öppnade restaurangen. Strandpaviljongen och huset som finns kvar idag byggdes 1936 och var då ett av Göteborgs första Funkishus. Villa Belparc AB drivs sedan 2009 av Malin och Percy Ranebjörk.

Taggar: