Kleerup spelar på Villa Belparc nu i veckan – blandar hits med nytt material från kommande skiva

Villa Belparcs Sommarscen har stått värd för flera fantastiska kvällar under sommaren 2019 och fler artister är på ingång. Den 25 juli gör Kleerup en av få spelningar 2019 på Villa Belparc i Slottsskogen i Göteborg. Kleerup kommer spela både klassiker och nytt material från ett kommande album.

Det var ett tag sedan jag spelade live, så det här ska bli väldigt roligt. Ni kan räkna med både ett par klassiker och en del nya låtar. Jag kommer ju med nytt material i höst så ett par låtar från det kommande albumet tänkte jag spela. Ni kommer också får se och höra Rebecca Facey som jag har med som gäst! Det kommer bli fantastiskt roligt så kom, säger Kleerup.

2008 släppte han det över hela världen hyllade debutalbumet ”Kleerup”, med gästartister som Robyn, Lykke Li och Titiyo. Efter olika musikaliska utflykter återvände Kleerup 2014 med minialbumet ”As if we never won”, och succétolkningar i TV4:s ”Så mycket bättre” 2015. Förra året släppte Kleerup EP:n "Recapture" där han själv tolkar några av sina mest älskade alster i avskalade akustiska versioner. På Villa Belparc den 25 juli gör Kleerup ett av få framträdanden under 2019.

Sommarscenen Villa Belparc, 2019
5 Juli: Wiktoria, Anna Bergendahl & Ida Redig, 6 Juli: Teddybears Soundsystem, 11 Juli: Gustaf & Viktor Norén, 12 juli:Tomas Di Leva, 18 juli: Hoffmaestro, 19 juli: Moneybrother, 20 juli: Carola, 25 juli: Kleerup27 juli:Louise Hoffsten, 1 Aug: Lisa Miskovsky, 2 Aug: Atomic Swing

För mer information vänligen kontakta,
Percy Ranebjörk, vd Villa Belparc tfn, 070-624 44 91, e-post: percy@villabelparc.se

Bilder för fri publicering
Annika Krusensten tfn, 0737-131750,
e-post:annika.krusensten@perspective.se

Villa Belparc ligger vid stora dammen i Slottsskogen i GöteborgHistorien går tillbaka till 1874 då Slottsskogen stod klar som folkpark och tre år senare, 1877, öppnade restaurangen. Strandpaviljongen och huset som finns kvar idag byggdes 1936 och var då ett av Göteborgs första Funkishus. Villa Belparc AB drivs sedan 2009 av Malin och Percy Ranebjörk.

Taggar:

Citat

–Det var ett tag sedan jag spelade live, så det här ska bli väldigt roligt. Ni kan räkna med både ett par klassiker och en del nya låtar. Jag kommer ju med nytt material i höst så ett par låtar från det kommande albumet tänkte jag spela. Ni kommer också får se och höra Rebecca Facey som jag har med som gäst! Det kommer bli fantastiskt roligt så kom!
Kleerup