Louise Hoffsten, Lisa Miskovsky och Atomic Swing avslutar Sommarscenen på Villa Belparc

Report this content

Sommaren på Villa Belparc började den 5 juli, har sen dess följts av framträdanden från några av Sveriges mest framstående artister. Konserterna har varit stor succé och mycket uppskattade av publiken i Slottsskogen. Villa Belparc avslutar konsertsäsongen på topp med spelningar av Louise Hoffsten 27 juli, Lisa Miskovsky 1 augusti och Atomic Swing 2 augusti.

–Det har varit en fantastisk sommar med många otroliga framträdanden och vi är inte klara ännu. Det blir en stark avslutning på sommaren 2019 som har varit vår största satsning någonsin, säger Percy Ranebjörk, som driver Villa Belparc tillsammans med frun Malin sedan 2009.

Louise Hoffsten – 27 juli
Sveriges bluesdrottning Louise Hoffsten gästar Villa Belparc den 27 juli. Med sig har hon för första gången på länge en klassisk banduppsättning musiker med sig på scen. Tillsammans levererar de hits från Louises nästan 30 år långa artistkarriär, men med en annorlunda touch från hur man är van vid att höra henne.

Lisa Miskovsky – 1 augusti
Lisa Miskovksy är aktuell med nytt material som hon kommer med till Villa Belparc. Tidigare i år släppte Lisa EP:n ”Home” som är det första material hon släppt sedan 2013 och kommer såklart vara med i repertoaren. Lisa Miskovksy är en av Sveriges mest etablerade artister och låtskrivare och är flerfaldig Grammisvinnare. ”Ögonblick av magi med Lisa Miskovsky” skrev Barometern Oskarshamn-Tidningen efter att Lisas konsert i Kalmar tidigare i somras.

Atomic Swing – 2 augusti
Sommarens avslutning står ingen mindre än det återståndna Atomic Swing för. Atomic Swing bildades 1992 och lades ned 1997, men har för sommaren återförenats och kommer under göra några få utvalda spelningar runt om i Norden. Missa inte återföreningen av det omtyckta bandet som för kvällen kommer bestå utav Niclas Frisk, Michael Lohse, Henrik Berglund, Helen Prim och Daniel Bengtson.

Sommarscenen Villa Belparc, 2019
5 Juli: Wiktoria, Anna Bergendahl & Ida Redig, 6 Juli: Teddybears Soundsystem, 11 Juli: Gustaf & Viktor Norén, 12 juli:Tomas Di Leva, 18 juli: Hoffmaestro, 19 juli: Moneybrother, 20 juli: Carola, 25 juli: Kleerup, 27 juli:Louise Hoffsten, 1 Aug: Lisa Miskovsky, 2 Aug: Atomic Swing

För mer information vänligen kontakta,
Percy Ranebjörk, vd Villa Belparc tfn, 070-624 44 91, e-post: percy@villabelparc.se

Bilder för fri publicering
Annika Krusensten tfn, 0737-131750,
e-post:annika.krusensten@perspective.se

Villa Belparc ligger vid stora dammen i Slottsskogen i GöteborgHistorien går tillbaka till 1874 då Slottsskogen stod klar som folkpark och tre år senare, 1877, öppnade restaurangen. Strandpaviljongen och huset som finns kvar idag byggdes 1936 och var då ett av Göteborgs första Funkishus. Villa Belparc AB drivs sedan 2009 av Malin och Percy Ranebjörk.

Taggar: