• Villa Belparc/

Största artistsatsningen någonsin på Villa Belparc – Wiktoria, Ida Redig och Anna Bergendahl först ut

Report this content

Det blir Wiktoria, Ida Redig och Anna Bergendahl som inleder Sommarscenen 2019 på Villa Belparci morgon, fredag den 5 juli. En helaftonsupplevelse där tjejerna bjuder på var sitt framträdande i popmusikens tecken varvat med deras stora hits från Melodifestivalen.

Sommaren 2019 blir den största artistsatsningeni Villa Belparcs historia, och flera av Sveriges mest spelade artister kommer i sommar till Villa Belparc i Slottsskogen i Göteborg.

– Vi gör vår största artistsatsning någonsin och vi har fått ihop svenska kanonartister denna sommaren, säger Percy Ranebjörk, som sedan2009 driver Villa Belparc tillsammans med sin fru Malin.

Sommarscenen på anrika Villa Belparc inleds fredagen den5 juli med artisterna Wiktoria, Ida Redig och Anna Bergendahl. Dagen efter följer Teddybears Soundsystem och resten av sommaren kommer Göteborgspubliken kunna se toppartister som Tomas Di Leva, Hoffmaestro, Carola med flera. Konserterna hålls utomhus under tak och hållsi regel mellan kl.19.00-21.00.

– Det blir första gången jag spelar på Villa Belparc, så det ska bli jättekul! Jag har med mig mitt band och vi kommer även att spela akustiskt, så det kommer bli en väldigt härlig och intim spelning som vi bjuder publiken på, säger Wiktoria.

Wiktoria är tidigare känd från Melodifestivalen, och har gjort omfattande sommarturnéer med Rhapsody in Rock och Rix FM festival, så Göteborg är ingen okänd mark för sångerskan. Hon delar kvällen med Ida Redig och Anna Bergendahl.

Ida Redig är sångerska och låtskrivare2016 var Ida med i Melodifestivalen med den egenskrivnapoplåtAllting som vi sasom snabbt blev en streamad favorit. Samma år nominerades hon till årets musikproducent.

Anna Bergendahl medverkade i Idol 2008, och tog hela Sverige med storm 2009 då hon vann Melodifestivalen med låten This is my life.I år gjorde hon comeback i melodifestivalsammanhang med låten Ashes to Ashes som just nu är hennes mest streamade låt på Spotify. Anna låter hälsa till sina följare på Instagram att hon hoppas att Göteborg bjuder på sol och att vi ses där!

Sommarscenen

Villa Belparc, 2019

5 Juli: Wiktoria, Anna Bergendahl & Ida Redig, 6 Juli: Teddybears Soundsystem, 11 Juli: Gustaf & Viktor Norén, 12 juli:
Tomas Di Leva, 18 juli: Hoffmaestro, 19 juli: Moneybrother, 20 juli: Carola, 25 juli: Kleerup, 26 juli: Eagle Eye Cherry, 27 juli:
Louise Hoffsten, 1 Aug: Lisa Miskovsky, 2 Aug: Atomic Swing

För ytterligare information vänligen kontakta:
Percy Ranebjörk, vd Villa Belparc tfn, 070-624 44 91,
e-post:
percy@villabelparc.se

Bilder för fri publicering
Annika Krusensten tfn, 0737-131750,
e-postannika.krusensten@perspective.se

Villa Belparc ligger vid stora dammen i Slottsskogen i GöteborgHistorien går tillbaka till 1874 då Slottsskogen stod klar som folkpark och tre år senare, 1877, öppnade restaurangen. Strandpaviljongen och huset som finns kvar idag byggdes 1936 och var då ett av Göteborgs första Funkishus. Villa Belparc AB drivs sedan 2009 av Malin och Percy Ranebjörk.

Taggar:

Citat