Teddybears Soundsystem premiärspelar på Villa Belparc 6 juli

Nu blir det björnar i Slottskogen. Teddybjörnar. För i morgon, lördag 6 juli, premiärspelar Teddybears Soundsystem på Villa Belparc i Slottskogen i Göteborg. Sommaren 2019 blir den största artistsatsningen i Villa Belparcs historia, och flera av Sveriges mest spelade artister kommer i sommar till Villa Belparc i Slottsskogen i Göteborg.
– Det blir premiär för oss på Villa Belparc och det ska bli häftigt, säger Patrik Arve i Teddybears Soundsystem.

Teddybears Soundsystem (tidigare även känt som Teddybears och Teddybears STHLM) spelar lördagen 6 juli på Villa Belparc i Slottskogen i Göteborg. Gruppen har spelat många gånger tidigare i Göteborg, men detta blir första gången på Villa Belparcs sommarscen.
–Vad jag vet har vi inte spelat här innan, så det blir första gången! Vad man kan vänta sig av vår spelning är tre härliga gubbar i björnhuvud som lunkar fram på scen, säger Patrik Arve.

Teddybears Soundsystem är en av Sveriges mest betydelsefulla och originella grupper. Att blanda
genrer är idag inte något nytt, men när Teddybears – efter några år som punkrockband – kom med sitt
genreöverskridande sound av hiphop, pop, rock, dancehall och elektroniskt, var de långt före sin tid.
Tidigare i år släppte bandet singeln Young, handsome and fast.

Sommarscenen på anrika Villa Belparc har sin sommarpremiär idag, fredagen den 5 juli, med artisterna Wiktoria, Ida Redig och Anna Bergendahl. Dagen efter, lördag 6 juli följer Teddybears Soundsystemoch resten av sommaren kommer Göteborgspubliken kunna se toppartister som Tomas Di Leva, Hoffmaestro, Carola, Moneybrothers med flera. Konserterna hålls utomhus under tak och hålls i regel mellan kl.19.00- 21.00.

– Vi gör vår största artistsatsning någonsin, så vi är väldigt glada att kunna ha ett ikoniskt band som Teddybears på sommarscenen, säger Percy Ranebjörk, som sedan 2009 driver Villa Belparc tillsammans med sin fru Malin.

Sommarscenen Villa Belparc, 2019
5 Juli: Wiktoria, Anna Bergendahl & Ida Redig, 6 Juli: Teddybears Soundsystem, 11 Juli: Gustaf & Viktor Norén, 12 juli:Tomas Di Leva, 18 juli: Hoffmaestro, 19 juli: Moneybrother, 20 juli: Carola, 25 juli: Kleerup, 26 juli: Eagle Eye Cherry, 27 juli:Louise Hoffsten, 1 Aug: Lisa Miskovsky, 2 Aug: Atomic Swing

För ytterligare information vänligen kontakta:
Percy Ranebjörk, vd Villa Belparc tfn, 070-624 44 91,
e-post:
percy@villabelparc.se

Bilder för fri publicering
Annika Krusensten tfn, 0737-131750,
e-postannika.krusensten@perspective.se

Villa Belparc ligger vid stora dammen i Slottsskogen i GöteborgHistorien går tillbaka till 1874 då Slottsskogen stod klar som folkpark och tre år senare, 1877, öppnade restaurangen. Strandpaviljongen och huset som finns kvar idag byggdes 1936 och var då ett av Göteborgs första Funkishus. Villa Belparc AB drivs sedan 2009 av Malin och Percy Ranebjörk.

Citat

säger Patrik Arve.