Lista på 10 000 namn mot sänkt rotavdrag överlämnas till bostadsministern

Fler än 10 000 småhusägare har skrivit under ett upprop mot regeringens föreslagna sänkning av rotavdraget. Vid Villaägarnas kongress i Stockholm den 5 juni kommer förbundet att överlämna samtliga namnunderskrifter till bostadsminister Mehmet Kaplan. Media är välkomna att närvara vid bostadsministerns programpunkt.

Bostadsminister Mehmet Kaplan (MP) besöker Villaägarnas kongress för att hålla ett anförande om regeringens bostadspolitik och svara på frågor från Villaägarnas medlemmar. En fråga som särskilt engagerat många medlemmar är rotavdragets framtid.

Stefan Löfven gjorde klart under valrörelsen att rotavdraget inte skulle komma att förändras. Trots det har man nu föreslagit en sänkning från 50 till 30 procent. Vi är många som har svårt att förstå regeringens löftesbrott. Rotavdraget har skapat jobb och gjort en tidigare svart bransch vit, säger Jakob Eliasson, samhällspolitisk chef på Villaägarna.

Var: Scandic Infra City i Upplands Väsby. Ingång via entré märkt InfraBusinessCenter, Kanalvägen 10 A

När: Fredag den 5 juni kl 14:45

Anmälan: Vänligen meddela ditt deltagande till Julia Kronnäs, pressekreterare. Telefon 072-222 04 56 eller julia.kronnas@villaagarna.se

Läs hela uppropet mot sänkt rotavdrag

Enkät: Åtta av tio villaägare kritiska till sänkt rotavdrag

Julia Kronnäs, pressekreterare, telefon 072-222 04 56

Jakob Eliasson, samhällspolitisk chef, 076-848 13 00

Villaägarnas Riksförbund är en konsument- och intresseorganisation för landets småhusägare. Organisationen har över 295 000 medlemshushåll. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Regionkontor finns i Luleå, Sundsvall, Örebro, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.villaagarna.se. Diskutera med oss på Facebook och Twitter.