Ny riktning och ny förbundsdirektör till Villaägarnas Riksförbund

Villaägarnas Riksförbund tar en ny riktning för att verka ännu effektivare för landets småhusägare. Därför tillsätts en ny förbundsdirektör. ”De senaste åren har varit svåra för Sveriges småhusägare. Villaägarna behövs nu mer än någonsin, och för att maximera medlemsnyttan och möta marknaden behövs förnyelse i ledningen” säger förbundsordföranden Cecilia Reuter.

Villaägarnas Riksförbund har på senare tid sett hur Sveriges småhusägare pressas från alla håll. Inflation, höga elpriser och rusande bolåneräntor har gjort det tydligt att vårt arbete för bättre villkor för landets alla villaägare behövs, nu mer än någonsin.

För att maximera medlemsnyttan och stärka vår position på marknaden tar Villaägarna därför en ny riktning, och det arbetet ska ledas av en ny förbundsdirektör.

– I dag har parterna gemensamt beslutat att Kenneth Kanckos lämnar sin post som förbundsdirektör med omedelbar verkan. Kanckos har på ett förtjänstfullt sätt bidragit till Villaägarnas utveckling i olika roller sedan 1995 och vi är tacksamma för hans arbete och engagemang, säger Cecilia Reuter och fortsätter:

– Den här åtgärden görs för att utveckla Villaägarnas verksamhet i en offensiv riktning. Vi ser att vi har en viktig funktion att fylla för våra medlemmar och framtida medlemmar och det tänker vi möta upp.

Organisationen kommer under övergången att ledas av en interim förbundsdirektör. Den nya förbundsdirektören beräknas vara på plats under det tredje kvartalet 2024.

Anna Lindelöf, kommunikationschef Villaägarnas Riksförbund, 079-066 54 11

Om Villaägarnas Riksförbund

Villaägarna är en politiskt obunden intresseorganisation som arbetar för att alla ska kunna förverkliga sina husdrömmar. Genom politisk påverkan, kostnadsfri expertrådgivning och kraftfulla medlemsrabatter har vi i över 70 år skapat nytta för våra medlemmar. Villaägarna samlar idag 230 000 hushåll och 150 lokalföreningar över hela Sverige.