Villaägarna förvärvar hantverksförmedlingen BraByggare.se

Villaägarna har idag förvärvat BraByggare, som driver marknadsplatsen www.brabyggare.se för förmedling av bygg- och hantverkstjänster på internet. Syftet med förvärvet är att ge medlemmar enklare tillgång till kvalitetssäkrade hantverkare.

Problem med hantverkare brukar beskrivas som ett av Sveriges största konsumentproblem, något vi tar oss an genom detta förvärv. Tack vare BraByggares förmedling av kvalitetssäkrade hantverkare kan våra medlemmar känna större trygghet när de renoverar eller bygger till, säger Gunnar Jansson, förbundsdirektör på Villaägarna.

BraByggare grundades 2006. Företaget har haft Villaägarna som huvudägare sedan 2012, och är från och med idag ett helägt företag till förbundet.

BraByggare gör det enklare för beställare att hitta bra hantverkare. Kunderna får svar av upp till sex byggföretag som är intresserade av hantverksprojektet. BraByggare kvalitetssäkrar alla medlemsföretag och erbjuder profilsidor på företagen med omdömen från kunder och hänvisningar till referensjobb.

Vi är glada och stolta över att BraByggare blir en del av Villaägarna, det ger oss en bra plattform att fortsätta utveckla företaget från. Vårt arbete med att kvalitetssäkra medverkande hantverksföretag särskiljer oss från andra förmedlingar och liknande tjänster på internet och är mycket uppsakattat bland förbundets medlemmar, säger Johan Leth, vd och medgrundare till BraByggare.

Gunnar Jansson, förbundsdirektör på Villaägarna, telefon 070-266 75 11
Johan Leth, vd på BraByggare, telefon 070-601 20 51

Villaägarnas Riksförbund är en konsument- och intresseorganisation för landets småhusägare. Organisationen har över 295 000 medlemshushåll. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Regionkontor finns i Luleå, Sundsvall, Örebro, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.villaagarna.se. Diskutera med oss på Facebook och Twitter.