Villaägarnas Riksförbund erbjuder bolån i samarbete med Landshypotek Bank

Som medlem i Villaägarna får du, från och med den 1 oktober, möjlighet att teckna förmånliga bolån hos Landshypotek. Det innebär 0,10 procentenheter extra rabatt på bolån utöver ordinarie rabatterbjudande för lån med ett års bindningstid.

För att du ska kunna ta del av medlemsrabatten ska lånet uppgå till minst 200 000 kronor och de totala lånen på huset får inte överstiga 75 % av marknadsvärdet.

Erbjudandet gäller under 12 månader och utöver Landshypoteks ordinarie rabatt.

- Genom samarbetet med Landshypotek får våra medlemmar mycket goda och förutsägbara bolånevillkor. Med en historik av låga räntor och nöjda kunder var Landshypotek ett självklart val av partner för oss, säger Marcus Lindström, chef Medlemsförmåner, Villaägarnas Riksförbund.

- Att Villaägarna valt oss för samarbete för bolånen som är så viktiga för deras medlemmar ser vi som en bekräftelse på att vi gör ett bra jobb för kunderna. Vi delar samma strävan att göra det bästa för villakunderna över hela landet och i att det finns en fin kraft och stora möjligheter med att äga sitt eget hus. Landshypotek utmanar på bolånemarknaden vilket gynnar alla bolånekunder och nu görs det ännu bättre för Villaägarnas medlemmar. Vi är väldigt glada för samarbetet, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef, Landshypotek Bank.

Landshypotek har en transparent prissättning där du får rabatt utifrån hur mycket du lånar. Du behöver med andra ord inte förhandla om den bästa räntan, utan vet när du ansöker om bolånet vilken ränta du kommer att få. Det finns inte heller något krav på att du som medlem måste ha dina övriga banktjänster hos Landshypotek. Men är du redan kund i banken får du självklart också ta del av rabatten när du binder lånet på ett år.

I Villaägarnas senaste bankrapport utsågs Landshypotek Bank till Sveriges bästa bolånebank. Villaägarna tittade på fyra olika faktorer: rörlig bolåneränta, två års bunden ränta, fem års bunden ränta och tagna marknadsandelar.

- Det är otroligt glädjande att hamna på förstaplats i en oberoende och så omfattande undersökning där nio olika banker jämfördes, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Landshypoteks verksamhet baseras på att människor bor och verkar i hela landet. Banken är medlemsägd, vilket innebär att vinsten går tillbaka till svensk jord och skog och bidrar till svenskproducerad mat, öppna landskap och välskötta skogar.

Här kan du läsa mer om bolåneerbjudandet från Villaägarna i samarbete med Landshypotek

För mer information, kontakta gärna:
Marcus Lindström, chef Medlemsförmåner, Villaägarnas Riksförbund, 010-750 01 22, marcus.lindstrom@villaagarna.se
Jonas Feinberg, presskontakt, Landshypotek Bank, 070-349 24 10

Villaägarnas Riksförbund är en konsument- och intresseorganisation för landets småhusägare. Organisationen har över 300 000 medlemshushåll. Huvudkontoret ligger i Sollentuna. Läs mer på www.villaagarna.se Följ oss på Facebook och Twitter

Taggar:

Att äga sitt hus betyder olika saker beroende på vem du frågar. För någon kan det handla få skapa sitt drömboende, för andra en rent praktisk lösning på ett problem. Oavsett synsätt ställer husägande stora krav på dig. Du ska på egen hand eller tillsammans med din familj ta det fulla ansvaret för din boendesituation. Vi är alla olika. Det som är lätt för någon är svårare för någon annan. Och vissa problem går inte ens att lösa utan att man går ihop och säger ifrån tillsammans. Därför finns Villaägarna. Vi hjälper dig. Världen omkring oss förändras, vi blir äldre, familjen växer. Det enda säkra är att vi alltid, på ett eller annat sätt, behöver någon att lita på när det blåser. Sedan 1952 har vi oavbrutet arbetat för att göra din vardag enklare. Problemen har skiftat över tiden. Men behovet av hjälp och stöd är konstant. När fastighetsskatten gjorde att många inte klarade av att bo kvar i sina hus arbetade vi hårt för rimligare villkor. Vi rycker ut när enskilda hamnar i kläm: skojarföretag som försöker blåsa dig eller kommuner som vill ha hundratusentals kronor i avgift för en väg som alla har behov av. Vi finns där. När vi sett hur olika marknader inte fungerat på ett bra sätt för dig som konsument, så har vi gett oss in i getingboet. Vi har lanserat en egen försäkring, en bank och garantier för att du ska slippa få problem med hantverkare. Allt detta har vi gjort för att lyfta problemen från dina axlar, i mer än 60 år. Vilka problemen är imorgon vet varken vi eller någon annan. Men räkna med att vi kommer att ta oss an dem också. --- Villaägarna är en rikstäckande konsument- och intresseorganisation som genom opinionsbildning, expertrådgivning och medlemsförmåner arbetar för att förbättra villkoren för landets småhusägare. Villaägarna är partipolitiskt oberoende och har 311 000 medlemshushåll.

Citat

Marcus Lindström